סוני ישראל מפתחת פתרון IoT ללווייני ליגאדו

7 יוני, 2022

מבצעת התאמות תוכנה בשבבי IoT סלולריים המאפשרים להם להתקשר אל לווייני GEO בגובה 36,000 ק"מ. החברה מהוד השרון החלה בפיתוח שבבי עיבוד קצה לחיישני התמונה של סוני סמיקונדקטור

חברת סוני סמיקונדקטור ישראל מהוד השרון, תספק את שבבי ה-IoT עבור רשת התקשורת הלוויינית 5G של חברת Ligado Networks מארה"ב. חברת ליגאדו מקימה רשת תקשורת אשר תתבסס על לווייני SkyTerra 1 של ליגאדו, שהם לוויינים גיאוסטציונאריים (GEO) המוצבים בגובה של 36,000 ק"מ מעל הקרקע. שיתוף הפעולה בין שתי החברות מיועד לספק קישוריות IoT לעשרות מיליוני מתקני תשתית קריטיים וציוד חקלאי, תעשייתי ומשאיות – גם כאשר הם מצויים באיזורים נטולי כיסוי סלולרי.

הפתרון יתבסס על שבבי התקשורת הקיימים של סוני ישראל, דוגמת ALT1250, אשר כוללים מודם, זיהוי מיקום (GPS), כרטיס סים בתוך השבב (iSiM), מודול אבטחת תקשורת נתונים ומיקרו-בקר להרצת התוכנה של הלקוח. שתי החברות מסרו שהפיתוח המשותף יתבצע במספר צעדים, מתוך מטרה להגיע עד סוף 2022 לשלב של הדגמה טכנולוגית.

מאבק ציבורי על התדר של ליגאדו

הרשת שחברת ליגאדו מקימה בארה"ב עוררה בעבר ביקורת רבה נגד ה-FCC, אשר אישר לחברה להשתמש בתדר שהוא קרוב לתדרי התקשורת של מערכת המיקום הלוויינית האמריקאית. החברה קיבלה רוחב פס של 40MHz בפס התדרים 1500MHz-1700MHz שבקצהו האחד נמצאים שידורי ה-GPS ובקצהו השני רשת הסלולר האמריקאית. ה-FCC דחה את הביקורת והעניק לחברה את האישור. סמנכ"ל ניהול מוצר ושיווק בסוני ישראל, דימה פלדמן, סיפר ל-Techtime שהקירבה בין הרשתות האלה מאפשרת למפתחים בישראל לעדכן את שיטת האיפנון ולהתחבר ללוויין, באמצעות ביצוע שינויי תוכנה בלבד.

פלדמן: "האתגר המרכזי שהיינו צריכים להתמודד איתו הוא בזמני ההשהייה הארוכים שבין תקשורת קרקעית לתקשורת עם לווייני GEO. אומנם יש קו ראייה ישר אל הלוויין, אולם למרחק יש השפעה גדולה על רמת היעילות של התקשורת". לדבריו, ההדגמה הטכנולוגית תהיה בשטח ולא בתנאי מעבדה. "התחום הזה מאוד מעניין את הלקוחות שלנו. אחד מהשווקים הגדולים שלנו הוא של מכשירים העוקבים אחר כלי-רכב או חבילות, אולם השימוש ב-IoT מוגבל כיום לאזורי הקליטה של הרשתות הסלולריות. פתרון לווייני כמו של ליגאדו מאפשר לקבל נתונים מציוד נייד ומנכסים המצויים גם מחוץ לאזורי הכיסוי הסלולריים".

מעבד בינה מלאכותית עבור חיישני הצילום של סוני

חברת סוני סמיקונדקטור ישראל פועלת מהוד השרון ומעסיקה כ-300 עובדים. כיום היא נמצאת בשלבי כניסה מתקדמים אל תחום נוסף: שבבי עיבוד בינה מלאכותית המצויים במצלמות מרוחקות. "זהו תחום חשוב עבור סוני סמיקונדקטור, מכיוון שהיא יצרנית גדולה של חיישני צילום המותקנים במצלמות, במכשירי סמארטפון ועוד. הרעיון הוא לעשות מצלמות חכמות עבור עולם ה-IoT.

"כיום אנחנו מפתחים שבב עיבוד אשר יודע לקחת תמונת וידאו המגיעה מהחיישן של סוני, לבצע עליו חישובים ולהפיק מידע שניתן לשלוח מאבזר ה-IoT. מדובר בקובץ מאוד קטן, לא משלוח תמונה. למשל, אפשר להודיע לבעל חנות שמוצר מסויים חסר במדף. השבב יכול לראות שאנשים לוקחים ירק מהמדף ומחזיקים אותו. ניתן פשוט לשלוח התראה, כמו למשל, 'יש בעיה עם הבננות'".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות