מיה דיינמיקס קיבלה הזמנה ראשונה לייצור רכב חשמלי קל

21 יולי, 2022

החברה התל אביבית פיתחה מרכב יעיל לרכב חשמלי זעיר, המשמש לייצור כלי רכב אישיים, מכוניות דו-מושביות ואופנוע חשמלי ארבע-גלגלי הנמצא בתהליכי פיתוח. ישווק בישראל על-ידי יבואנית וולוו והונדה

בתמונה למעלה: המרכב של מיה דיינמיקס לכל-רכב חשמליים אישיים

חברת מיה דיינמיקס (MIA Dynamics) התל אביבית קיבלה הזמנה ראשונית בהיקף של מיליון דולר לאספקת כלי רכב חשמליים קטנים מסוג Mia Four. ההזמנה התקבלה מחברת מאיר אלקטריק יוטיליטיז (MEU) שבבעלות קבוצת מאיר, יבואנית רכבי וולוו והונדה, אשר תשלם מקדמה של 100 אלף דולר לצורך הבטחת ההזמנה. הרכב Mia Four הוא כלי תחבורה ארבע גלגלי חשמלי המיועד לצורך התניידות של יחידים (אנשים פרטיים, לוחמים ובעלי תפקידים) במתווי שטח מורכבים.

הוא כולל סוללה נשלפת אשר מעניקה טווח נסיעה של כ-45 ק”מ ומהירות נסיעה של עד 45 קמ"ש (למרות שבארץ הוגבלה מהירותו ל-15 קמ"ש. קבוצת מאיר מתכננת לשווק אותו בישראל במחיר משוער של כ-22,000 שקל. חברת מיה הוקמה על-ידי המנכ"ל יצחק קלדרון, על בסיס טכנולוגיה עצמית של מערכת מתלים גמישה, המעניקה יציבות נסיעה בתנאים קשים, כולל עלייה וירידה קלים במדרגות. לפני כחודש החברה קיבלה אישור על רישום הטכנולוגיה כפטנט.

החברה מפתחת שלוש פלטפורמות מרכזיות המבוססות על מערכת המתלים שלה: הרכב האישי Mia Four, רכב חשמלי עירוני דו-מושבי בשם Mia UR המגיע למהירות של 90 קמ"ש ולטווח נסיעה של עד 200 ק"מ, והאופנוע הארבע-גלגלי Mia M, אשר מגיע לטווח נסיעה של 280 ק"מ ולמהירות של עד 160 קמ"ש. חברת מיה דיינמיקס נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של כ-119 מיליון שקל, בעקבות עסקת מיזוג הם השלד הבורסאי גו.די.אם שהושלמה בחודש יוני 2022.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: מיה , רכב חשמלי