ואלנס דיווחה על מכירות שיא ברבעון השלישי

10 נובמבר, 2022

המכירות צמחו ב-21.3% והסתכמו בכ-23.1 מיליון דולר. דיימלר שילבה את שבבי התקשורת שלה בשני דגמי רכב נוספים. החברה צופה שההכנסות משוק הרכב יוכפלו בשנים 2022 ו-2023

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון התעלתה מעל תחזית ההכנסות של עצמה ורשמה ברבעון השלישי הכנסות שיא בהיקף של 23.1 מיליון דולר – גידול של 21.3% בהשוואה לרבעון המקביל של 2021 ועלייה של 2.9% בהשוואה לרבעון הקודם. גם שולי הרווח של החברה היו גבוהים מהמצופה ועמדו על 69.7%. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 5.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 8.5 מיליון דולר לפני שנה.

בעקבות הרבעון המוצלח, ואלנס העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-2022 ל-90.3-90.4 מיליון דולר. ואלנס מפתחת שבבי תקשורת המאפשרים העברת אודיו-וידיאו בקצבים מאוד גבוהים על גבי כבלים פשוטים, והיא פעילה בשני שווקים עיקריים: שוק האודיו-וידיאו ושוק האוטומוטיב. שוק האודיו-וידאו מהווה את ליבת פעילותה של החברה ומשם מגיעות מירב ההכנסות. מנועי הצמיחה בשוק זה הם תחומי החינוך היברידי, שבו נעשה שימוש בווידאו חי בכיתה, שיחות ועידה במגזר הארגוני, בקרה ושליטה מרחוק באמצעות וידיאו חי, ויישומים בעולמות התעשייתיים והרפואיים.

במקביל, החברה מרחיבה את דריסת הרגל שלה בשוק הרכב, שאליו נכנסה בשנים האחרונות על רקע הצורך הגובר בתקשורת נתונים מהירה ואמינה בין מערכות הרכב. הדגם הראשון שאליו נכנסו שבבי החברה היה S-Class של דיימלר ב-2021. בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"ח חשף המנכ"ל, גדעון בן-צבי, כי דיימלר שילבה את שבבי החברה בעוד שני דגמים, לרבות דגם חשמלי.

החברה לא פירטה בדו"ח הנוכחי מה החלק של שוק האוטומוטיב בהכנסות, אך ציינה כי ההכנסות ב-2022 מתחום זה צפויות להיות גבוהות פי שניים מההכנסות מ-2021, וב-2023 צפויות ההכנסות להיות גבוהות פי שניים מ-2022. המנכ"ל בן-צבי חשף גם כי החברה מפתחת על בסיס שבבי הרכב גרסאות לעולם האודיו-וידיאו.

בחודש ינואר 2022 מסרה ואלנס דוגמאות ראשונות של שבבי הדור החדש, משפחת VA7000 לצורך הערכה ושילוב במערכות של כ-30 יצרניות רכב וכ-10 ספקיות ראשיות (Tier-1) שלהן. השבבים נמצאים בבדיקה לצורך תמיכת תקשורתית במערכות ADAS, ובהיערכות לפיתוח טכנולוגיות חדשות של “רכב מוגדר-תוכנה” (Software-Defined Vehicle). משפחת הרכיבים מספקת רוחב פס של 8Gbps לכל חיישן ברכב עד למרחק של 15 מטרים. בשלב הבא החברה מתכננת לגדיל את רוחב פס ל-16Gbps בכל נקודת קישור. הטכנולוגיה הזו עשויה להוזיל את עלות האלקטרוניקה ברכב, מכיוון שהיא מאפשרת להשתמש בכבלי תקשורת ובמחברים זולים ולא מסוככים. ואלנס מעריכה כי כבר בשנה הבאה היא תתחיל לזכות בזכיות תכנון עבור הדור החדש ותתחיל בייצור סדרתי ב-2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: ואלנס