SolarEdge תרמה לטכניון מעבדת אלקטרוניקה ואנרגיה

2 ינואר, 2023

המעבדה כוללת מערכת שלמה של סולאראדג’, משלב האנרגיה הסולארית ועד להזרמת האנרגיה אל רשת החשמל. פרופ' לברון: "ש בארץ מחסור בחוקרים ובמהנדסים בתחומי האנרגיה, אנרגיה מתחדשת ורשתות חשמל חכמות"

בתמונה למעלה: מנכ"ל SolarEdge, צבי לנדו, בפיתחת מעבדת האנרגיה המתחדשת

חברת סולאראדג’ (SolarEdge Technologies) תרמה ציוד שאיפשר את פתיחתה של מעבדת סטודנטים בתחום החשמל והאנרגיה המתחדשת (PEARL), שבה יבצעו הסטודנטים ניסויים בתחומי אנרגיה מתחדשת והספק גבוה במסגרת הלימודים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים. המעבדה מוקדשת לזכרו של מייסד החברה, גיא סלע, ​​שהלך לעולמו בשנת 2019 והיה בוגר הטכניון.

מרכז תחום האנרגיה בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון, פרופ' יואש לברון, סיפר ל-Techtime שהמעבדה משתרעת על-פני חדר גדול וכוללת מערכת שלמה של סולאראדג', משלב האנרגיה הסולארית ועד להזרמת האנרגיה אל רשת החשמל.

לברון: "החברה מספקת לנו מערכות מקצה לקצה. היא מלווה את המעבדה, תומכת בה באופן מתמשך, וכאשר נוצר צורך בציוד נוסף, אנחנו שואבים אותו מהם. חשוב לנו מאוד לטפח את הקשר עם סולאראדג' ולהוציא דורות חדשים של בוגרים בעלי התמחות בתחומי האנרגיה המתחדת ואמצעי אגירת אנרגיה, כולל סוללות. זוהי תרומה נכבדה שתחזיק אותנו שנים רבות".

לדבריו, יש בארץ מחסור בחוקרים ובמהנדסים בתחומי האנרגיה, אנרגיה מתחדשת ורשתות חשמל חכמות. "המעבדה של סולאראדג' תסייע לנו לחשוף את הסטודנטים לתחום הזה ולקדם אותו". נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיוון, אמר שהטכניון נמצא כעת בתהליך גיבוש תוכנית לימודים בתחום הקיימות. "מעבדת ה-PEARL על-שם גיא סלע מהווה נדבך חשוב ביותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: SolarEdge , הטכניון , סולאראדג'