מנכ"ל אקופיה התפטר בעקבות מחלוקת עם הדירקטוריון

28 מאי, 2023

סמנכ"ל התפעול ערן דגני יחליף את ז'אן סממה. אקופיה מצויה בעיצומה של תוכנית התייעלות, שעיקרה צמצום כוח אדם והאטת קצב המו"פ. ההפסד הנקי ב-2022 עמד על 21.5 מיליון דולר

חברת אקופיה (Ecoppia), המייצרת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים, הודיעה כי מנכ"ל החברה, ז'אן סממה, הודיע על התפטרותו מניהול החברה, וזאת לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד. הרקע להתפטרות הוא מחלוקת עם דירקטוריון החברה בנוגע ליישום התוכנית העסקית.

במקומו מונה לתפקיד המנכ"ל החדש ערן דגני, המשמש בשבע השנים האחרונות כסמנכ"ל התפעול של החברה. בחודש נובמבר הכריזה אקופיה על תכנית התייעלות לצמצום הוצאות התפעול, המו"פ, השיווק והמכירות, לרבות צמצום בכוח האדם. אחת המשמעויות של התוכנית, היא התמקדות בשיווק ומכירה של הרובוטים הקיימים והאטת קצב פיתוח פתרונות חדשים. הכנסותיה של החברה ב-2022 הסתכמו ב-4.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.9 מיליון דולר ב-2021. ההפסד הנקי האמיר מ-13.1 מיליון דולר ב-2021 ל-21.5 מיליון דולר ב-2022.

הרובוטים של אקופיה פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה כשהם מסירים כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. רובוט אחד מסוגל לנקות כ-1,200 פאנלים בלילה. בחודש מרץ הכריזה על הסכם עם Matrix Renewables, לאספקת רובוטים מדגם H4 ו-T4לחוות סולאריות בצ'ילה ובספרד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: אקופיה , ז'אן סממה