אלתא מבצעת ייצור אלקטרוני בהודו ביותר מ-150 מיליון דולר בשנה

25 דצמבר, 2012

השוק בהודו נחשב לאחד מהשווקים הגדולים של התעשיות הביטחוניות הישראליות. לאור המשבר המחמיר בתעשיית הייצור האלקטרוני המקומית, הספקים בארץ מקווים שהתעשיות הביטחוניות ישמרו אמונים לקבלנים הישראלים, ויקבלו עידוד ממשלתי לכך

בארץ מקווים שהתעשיות הביטחוניות ישמרו אמונים לקבלנים הישראלים

מטוס הקרב ההודי Tejas. מצוייד במכ"ם ELM-2032 של אלתא
מטוס הקרב ההודי Tejas. מצוייד במכ"ם ELM-2032 של אלתא

חברת אלתא (Elta) העבירה להודו הזמנות ייצור של ציוד אלקטרוני ביותר מ-150 מיליון דולר בשנה. כך נודע ל-Techtime. חלק גדול מהייצור מתבצע במפעל של חברת סנמינה בהודו. השוק בהודו נחשב לאחד מהשווקים הגדולים של התעשיות הביטחוניות הישראליות, ושל התעשייה האווירית בפרט.

מפרסומים זרים עולה שאלתא סיפקה מערכות אלקטרוניות עבור מטוסי התרעה וביון (דוגמת האייווקס), מכרה מערכות מכ"ם דופלר אוויריות שהותקנו במטוסי קרב של הצי ההודי ושל חיל האוויר ההודי. בדיווחים מתערוכת אירו-אינדיה בשנה שעברה, אף נמסר שהחברה פיתחה קווי מוצר חדשים במטרה לעניין את הלקוחות ההודיים.

חברת אלתא אחראית לכ-29% ממכירות התעשייה האווירית. בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכמו מכירותיה בכ-700 מיליון דולר, לעומת כ-762 מיליון דולר אשתקד. רוב התעשיות הביטחוניות בעולם נדרשות לבצע סחר גומלין כאשר הן חותמות על הסכמי ייצוא גדולות. במקרים רבים הלקוח דורש שחלק מהייצור של המערכות שהוא מזמין יבוצעו אצלו, על-מנת לתמוך בתעשייה המקומית.

למרות זאת, היקף הייצור של אלתא בהודו מעורר הפתעה, במיוחד לאור העובדה שבתעשיית הייצור האלקטרוני בארץ (EMS) מאמינים רבים שהתעשייה הביטחונית מהווה מעין קו הגנה אחרון מפני איבוד כל הייצור לטובת חברות זולות יותר במזרח הרחוק. מגמה זו לא נעצרת, למרות עליות המחירים בסין, ולמרות שלאחרונה יוזמות ארצות הברית ומדינות באירופה מבצעים שנועדו להחזיר אליהן את הייצור האלקטרוני שעבר למזרח הרחוק ולסין.

גם SolarEdge עוברת מזרחה

ראוי לציין שאפילו חברת SolarEdge הישראלית, שנחשבה עד לאחרונה לאחת מהיצרניות הבודדות שביצעו ייצור המוני בישראל, החליטה להעביר את הייצור העיקרי שלה לסין. בשבוע האחרון ספגה תעשיית הייצור בישראל שתי מהלומות נוספות: חברת סנמינה החילטה לסגור במרץ 2013 את מפעל הייצור האלקטרוני שלה בלוד, וחברת פלקסטרוניקס לא הצליחה לקבל מהמדינה ביטוח אשראי עבור פרוייקט של חברת ECI בדנמרק. אם לא תיפטר בעיית הביטוח, צפוי להיסגר מפעל הייצור של פלקסטרוניקס באופקים. מפעל זה נירכש בעבר מחברת ECI ומעסיק כיום כ-600 עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית