שלושה מינויים בכירים בקבוצת א.י אלקטרוניקה

2 יולי, 2024

ד"ר אורי פורת נכנס לתפקיד יו"ר הקבוצה, גיל טל מונה לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, ושלומי מיכאל מונה לתפקיד מנכ"ל קבלנית הייצור "צמח טק", שנירכשה בסוף 2023. המינויים מצביעים על הכיוון האסטרטגי של א.י

בתמונה למעלה מימין לשמאל: שלומי מיכאל, גיל טל וד"ר אורי פורת

בימים האחרונים הושלמו שלושה מינויים בכירים בקבוצת א.י אלקטרוניקה, אשר מלמדים על כוונה אסטרטגית להקים בארץ קבוצה חזקה של שירותי קבלנות משנה וייצור אלקטרוני. ד"ר אורי פורת נכנס לתפקיד יו"ר קבוצת א.י אלקטרוניקה (A.Y. Electronics). פורת מגיע עם נסיון של 30 שנה בתעשיית הייצור האלקטרוני. בין השאר, הוא הקים וניהל במשך 12 שנים את קבלנית הייצור AMS והוביל אותה להנפקה ציבורית בשנת 2000. בהמשך, הקים וניהל שני מפעלים עבור "עורב מערכות בצפון". בעשור האחרון הוא מילא תפקידי מנכ"לות של מפעלי פלקס (Flex) העולמית, בהם המפעל הגדול ביותר באירופה (ZALA הונגריה), הקמת מפעל פלקס באוקראינה ובטקסס שבארה"ב. בהמשך שימש גם כמנהל אזור הונגריה ואוקראינה של קבלנית הייצור העולמית Jabil. פורת פרסם מחקרים רבים בנושא ניהול בכתבי עת בין לאומיים ואף כתב ספר בנושא ניהול מתקדם.

פורת פירסם בלינקדאין האישי שלו את חזונו על קבוצת א.י. אלקטרוניקה ובו כתב: "נכנסתי לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון בחברת א.י.אלקטרוניקה, שהוקמה לפני 44 שנה עלידי אריה רוד ז"ל. המטרה שלנו תהיה להמשיך ולהוביל טכנולוגית, לשפר באופן רציף את תהליכי העבודה ולהעמיק את ההבנה שלנו בצרכים המשתנים של שוקינו. מחוייבותנו להרחבת הייצור המקומי בישראל נועדה לתמוך בכלכלה המקומית ולספק מענה מהיר ואיכותי ללקוחות. נמשיך יחד עם גיל המנכ"ל של הקבוצה ושלומי מנכ"ל צמח, אנשי מקצוע ונסיון אדיר בתחום, לחזק את הקשרים הבינלאומיים ולפתח שותפויות עם חברות רכיבים מובילות בעולם. מהלך שיתרום להרחבת יכולותינו ולהצעת סל מוצרים מתקדמים ורחב".

היעד המסתמן: קבלנית ייצור גדולה

במקביל, נכנס החודש גיל טל לתפקיד מנכ"ל קבוצת א.י. אלקטרוניקה. גם גיל הוא בעל נסיון רב בתעשייה. הוא ביצע מגוון תפקידים בכירים באי.סי.איי. בתפקידו האחרון ניהל את התפעול של אי.סי.איי שחלש על 5 אתרי יצור בארץ ובעולם, והיה גם זה שהעביר את הייצור לחברת פלקס. במשך 12 שנות שרות בפלקס, גיל שימש כמנכ"ל פלקס מגדל העמק, אופקים וערד. השבוע הוא דיווח על המינוי בעמוד הלינקדאין האישי שלו, וכתב: "חברת א.י אלקטרוניקה התחילה כמפיצה של רכיבים והתרחבה עד למתן שרותי ייצור אלקטרוני ואלקטרומכני, מכירת רכיבים ולוגיסטיקה מתקדמת. אני מאמין שעם רכישת קבלנית הייצור 'צמח טק', יש בא.י פוטנציאל אדיר לצמוח ולהיות שחקן משמעותי בשוק קבלנות המשנה בישראל".

המינוי השלישי הוא של שלומי מיכאל שנכנס לתפקיד מנכ"ל קבלנית הייצור צמח טק מראש העין, שאותה רכשה קבוצת א.י בסוף 2023. גם מיכאל מגיע עם נסיון רב מאוד בתחום הייצור האלקטרוני: לפני כ-20 שנה ניהל במשך שנתיים את מפעל הייצור Sanmina SCI שבמעלות. הוא הקים וניהל את שני מפעלי הייצור בצפון של חברת "עורב מערכות התראה אלקטרונית"; שימש כמשנה למנכ"ל קמטק, היה אחראי על ריענון מערך הרכבות הג'יפים של "תעשיות רכב", ובשנים 2017-2021 שימש כמנהל מפעל "כאמ אלקטרוניקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית