ננו-פאס גייסה 4 מיליון דולר ומינתה מנכ"ל חדש

16 יולי, 2024

פיתחה מערכת הזרקה תת-עורית מבוססת MEMS, כחלופה בטוחה וידידותית יותר למחט הרפואית. החברה תאיץ את מסחור הטכנולוגיה. מנכ"ל החברה ל-Techtime: "יאפשר להוציא לפועל באופן נרחב מבצעי חיסון באוכלוסיה"

קרן ההון-סיכון הקנדית-ישראלית Awz Ventures השקיעה כ-4 מיליון דולר בחברת ננו-פאס (NanoPass), שפיתחה מערכת הזרקה תת-עורית שמהווה חלופה יעילה וידידותית יותר למחט הרפואית המקובלת. ננו-פאס מגייסת כעת משקיעים נוספים במסגרת סבב השקעה של 6 מיליון דולר.

כחלק מהתנעת מאמצי המסחור של מוצרי החברה, שכבר מאושרים על ידי ה-FDA והרגולטור האירופי (CR), מינתה ננו-פאס לפני מספר חודשים את דניאל לויטץ לתפקיד מנכ"ל החברה. לויטץ היה בעברו מנהל תהליכים עסקיים ב-NICE בתקופת המעבר שלה מחברת חומרה לחברת תוכנה, ולאחר מכן ניהל את חברת Datum Dental, שפיתחה חומרים לחידוש עצם ורקמות לעולם הדנטלי ונמכרה ב-2021 ל-Dentsply Sirona ב-105 מיליון דולר.

בשיחה עם Techtime סיפר לויטץ: "היישום הכי משמעותי של הפתרון שלנו בעולם הרפואי הוא במתן חיסונים. עשרות מחקרים קליניים שערכנו הראו כי מערכת ההזרקה התת-עורית שלנו היא הכי בטוחה ועם הכי פחות תופעות לוואי. כמו כן, היא גם מסייעת לעורר נכונות גבוהה יותר בקרב ילדים ואנשים שפוחדים ממחטים. על כן, ברמה המדינתית, שימוש בפיתרון הזה יכול לאפשר להוציא לפועל מבצעי חיסון נרחבים באוכלוסיה, וגם להשתמש בפחות חומר. החשיבות של יתרונות כאלה הומחשה בתקופת הקורונה, וזו היתה אחת הסיבות שהובילו להשקעה של Awz Ventures בחברה".

ייצור בטכנולוגיית MEMS

חברת ננו-פאס פיתחה מחט זעירה המאפשרת להזריק את החומר הרפואי, בין אם מדובר בחיסון, תרופה או טיפול אסתטי, באופן ממוקד לתוך שכבת העור העליונה (דרמיס). שיטה זו קרויה intradermal, ויש לה יתרונות קליניים בהשוואה להזרקה תת-עורית או תוך-שרירית, מאחר שהזרקה לתוך העור מעוררת תגובה חיסונית טובה יותר והחומר נקלט מהר יותר. ישנם מחקרים שאף מראים שבהזרקה תוך-עורית ניתן להשתמש בפחות חומר רפואי, אולם במחטים הקיימות מדובר בהליך מורכב המצריך מיומנות רבה.

דניאל לויטאץ. מקור: לינקדאין

המחט הזעירה של ננו-פאס היא באורך של כ-0.6 מ”מ בלבד וניתנת להתקנה על מזרקים רגילים. היא מאפשרת לבצע הזרקה תוך-עורית בצורה פשוטה וברמת דיוק גבוהה. המחט עשויה קריסטל סיליקון והיא בעלת מבנה תלת-מימדי דמוי פירמידה חלולה. ייצור המבנה אפשרי רק באמצעות טכנולוגיית MEMS, שהיא שיטת ייצור נפוצה בעולם השבבים ומשמשת לייצור התקנים מכניים זעירים, כמו למשל חיישני תאוצה, מראות לתצוגות מיוחדות וכדומה.

המחט הזעירה ביותר שאושרה על-ידי ה-FDA

ננו-פאס ביצעה עד כה כ-60 מבדקים קליניים בארצות הברית, אירופה וישראל, שנועדו לבדוק את הבטיחות והיעילות הקלינית של המחט. בניסויים הללו השתתפו כ-7,500 מטופלים שקיבלו כ-30,000 זריקות. מהחברה נמסר ל-Techtime שמדובר במחט הזעירה ביותר שאושרה לשימוש על-ידי ה-FDA. ננו-פאס מכוונת לשלושה יישומים עיקריים: חיסונים, ובכלל זה חיסוני קורונה ושפעת, טיפולים אסתטיים עדינים כמו מזובוטוקס (mesobotox) וטיפולי פלסמה (PRP), תבחיני אלרגיות ובדיקות וחיסוני שחפת.

יתרון נוסף בהזרקה תוך-עורית כה שטוחה היא שהזריקה כלל אינה כואבת מאחר שאין פגיעה בתאי עצב. מזעור תחושת הכאב עשויה להיות בעלת משמעות גדולה עבור חולי סכרת סוג 1, למשל, הנדרשים להזריק אינסולין מספר פעמים ביום, ובביצוע חיסונים בילדים ובאנשים אשר סובלים מחרדת-מחט. בניסויים מקדימים שביצעה החברה התגלה כי הזרקת אינסולין לתוך העור מאיצה את תגובת הגוף לחומר, והדבר עשוי לאפשר לחולה הסוכרת לבצע את הזריקה בסמוך יותר לשעת הארוחה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , מינויים , מכשור רפואי