דיווח: ה-Blackwell של אנבידיה יתעכב ב-3 חודשים

4 אוגוסט, 2024

בשל פגם בתהליך הייצור אצל TSMC. גוגל, מיקרוסופט ומטא מתכוונות להצטייד במעבד החדש בעשרות מיליארדי דולרים. לפי דיווח נוסף, משרד המשפטים האמריקאי בוחן את חוקיות רכישת Run:ai הישראלית

לפי אתר The Information, אתר בעל מוניטין בעמק הסיליקון, אנבידיה הודיעה למיקרוסופט וספקית ענן נוספת כי אספקת המעבד החדש, Blackwell, תידחה ב-3 חודשים. לפי ההצהרות של אנבידיה, השבב היה אמור להיות מסופק עוד השנה, אך אם אכן חל עיכוב, ייתכן כי אנבידיה תוכל לספק את השבב רק ברבעון הראשון של 2025. הסיבה לעיכוב, כך לפי הדיווח, היא פגם שנתגלה בשלב מאוחר בתהליך ההכנה לייצור. שבב ה-Blackwell מיוצר ב-TSMC בתהליך של 3 ננומטר. לפי הדיווח, אנבידיה ו-TSMC מבצעות כעת שורה של מבדקים כדי לתת מענה לבעיה.

אם הידיעה נכונה, לעיכוב עשויות להיות השלכות משמעותיות על חברות ענן כמו מיקרוסופט וגוגל, שהתכוונו לשדרג את תשתית הענן עם השבב החדש, וחברות כמו מטא, שהתכוונה להצטייד בשבב לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית. ה-Blackwell אמור להציג חיסכון באנרגיה ושיפור בביצועים בשיעור של 25% בהשוואה לדור הקודם (H100).

גם בגזרה הרגולטורית אנבידיה מתמודדת עם מהמורות. לפי דיווח באתר Politico, משרד המשפטים האמריקאי בוחן האם  עסקת הרכישה של אנבידיה את חברת Run:ai הישראלית מהווה הפרה של ההגבלים העסקיים. אנבידיה הכריזה על הרכישה של Run:ai באפריל תמורת סכום לא רשמי שלפי דיווחים שונים נאמד ב-700 מיליון דולר. Run:ai פיתחה פלטפורמה וירטואלית המאפשרת לנצל בצורה מקסימלית מעבדי עיבוד פנויים בארגון ובענן. בתחום ה-AI, הפתרון שלה אמור לאפשר הרצה מהירה וחסכונית יותר של מודלי AI.

הבדיקה היא חלק מניסיון של גופי רגולציה לבחון האם נוצר מונופול מסוכן בתחו םה-AI, שבו מספר קטן של חברות שולטות בטכנולוגיה. בחודש שעבר, פרסם משרד המשפטים האמריקאי (DoJ) והוועדה הפדרלית לפיקוח על המסחר (FTC), ובשיתוף רגולטורים בינלאומיים, גילוי דעת ובו הם מתריעים מפני ריכוזיות-יתר בתחום ה-AI, אשר תפגע במימוש התועלות החיוביות מהטכנולוגיה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מיזוגים ורכישות