החברה הישראלית שמתחרה במטא ו-OpenAI בשוק ה-AI Video

28 אוקטובר, 2024

באמצעות מודל ייסוד ומנוע רינדור רב-עוצמה שפיתחה, אידומו הישראלית פיתחה פלטפורמה מבוססת AI ליצירת סרטונים מותאמים אישית למגזר הארגוני. "וידיאו היא הדרך הכי טובה להסביר נושא מורכב"

[בתמונה, מייסדי אידומו, מימין לשמאל: דן שמיר, ירון קליש, דני קליש, אסף פוגל. צילום אידומו]

מאת יוחאי שויגר

ארגונים מחפשים דרכים חדשות ויצירתיות יותר לתקשר עם לקוחותיהם. הדבר בולט במיוחד בגופים במגזרים כדוגמת בנקאות וביטוח, שנדרשים לתווך ללקוחותיהם מידע סבוך ופרטני, שלמעטים מאיתנו יש הפנאי והקשב הנחוצים כדי לפענחו. פלטפורמות חדשות בשוק, העושות שימוש בבינה מלאכותית ומודלי שפה גדולים כדי לייצר סרטונים באופן אוטומטי לפי פקודה, מספקות דרך חדשה לפצח את האתגר הזה.

על רקע הבשלת הטכנולוגיה, שוק ה-AI Video צפוי לצמוח בקצב גבוה בשנים הקרובות ולגלגל מיליארדי דולרים – וישנה חברה ישראלית אחת שמכוונת לתפוס נתח מהשוק המתפתח הזה – או ליתר דיוק, מהשוק הווידאו לארגונים (enterprise video). חברת אידומו (Idomoo) פיתחה מנוע מבוסס AI ליצירת סרטוני וידיאו, שמאפשר לחברות וארגונים לייצר, כחלק מהתקשורת השוטפת עם לקוחותיהם, סרטוני וידיאו המתבססים על המידע האישי שלהם, ובאמצעות הסרטונים הללו להנגיש עבורם בצורה טובה יותר את המידע הנוגע למשכנתאות, ביטוחים, הלוואות, תיקי השקעות וכדומה.

אמריקן אקספרס, אורקל וכלל ביטוח בין לקוחותיה

הפתרון של החברה, Enterprise AI Video, שהושק באחרונה, מתבסס על מודל ייסוד (foundation model) שהיא פיתחה ואימנה ומנוע "רינדור" (rendering) שמסוגל להפיק מיליוני סרטונים בשעה.

לדברי דני קליש, מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת אידומו, בשיחה עם Techtime, החברה בחרה להתמקד במגזר הארגוני בשל הצורך הבוער בדרכי תקשורת יעילות יותר עם הלקוח. "וידיאו היא המדיה השלטת ברשתות החברתיות, וזהו הפורמט המיטבי לתקשר עם הלקוח. עם זאת, גופים כמו בנקים וביטוח מתקשרים עם הלקוח בעיקר באמצעות מסמכים טקסטואליים ארכניים, וזה מקשה על יכולתו להבין את המידע. מי בימינו יכול להתעמק ולהבין דוח פנסיוני?"

אידומו יושבת ברעננה ומעסיקה מעל 100 עובדים. היא נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כמעט 50 מיליון שקל. לחברה לקוחות מעולמות הפיננסים, גיימינג, מדיה, קמעונאות וביג-טק – רבות מהן נמנות עם רשימת פורצ'ן-500. בין לקוחותיה בישראל נמנים, בין היתר, אל על, כלל, פלייטיקה, ובין לקוחותיה בעולם נמנים בין היתר Allianz Insurance, אמריקן אקספרס, אורקל, וודאפון ועוד.

[בסרטון: דוגמה לסרטון מותאם אישית בכלל ביטוח. אילוסטרציה]

לדברי קליש, דווקא המגזר הפיננסי הוא מהראשונים לאמץ את הטכנולוגיה. "הלקוחות הפיננסיים הם הנקודה החזקה שלנו. המעורבות של הלקוח מאוד חשובה להם, והם מחפשים טכנולוגיות בתחום. הם רוצים שתקרא ושבאמת תבין, וקשה להשיג זאת בטקסט. וידיאו היא הדרך הכי טובה להסביר נושא מורכב. המערכת שלנו עוזרת להם לייצר באופן אוטומטי, ועל סמך נתונים פרסונליים, סרטונים עדכניים ואינטראקטיביים. זו מהפכת השירות בעולם הבנקאי".

מנוע ליצירה המונית של סרטונים בזמן-אמת

אחד ממיתרונותיה של אידומו בשוק ה-Video AI מתבסס על טכנולוגיית הליבה של החברה, שפותחה הרבה לפני עידן ה-GenAI וה-LLM.  אידומו קמה ב-2007 על ידי המנכ"ל ירון קליש, ה-CTO דני קליש, דן שמיר ואסף פוגל. הפיתוח הראשוני שעימו פרצה אל השוק באותם שנים היה מנוע ליצירת סרטוני וידיאו (video rendering) בקצב מהיר. Rendering הוא התהליך שבו כל מרכיבי הסרטון (תמונה, שמע, אפקטים מיוחדים וכדומה) מעובדים לכדי קובץ אחד מוגמר. זהו תהליך שמצריך משאבי עיבוד גדולים יחסית, והוא עשוי לארוך זמן לא מבוטל בהתאם למשאבי העיבוד הזמינים.

מנוע יצירת הווידיאו של אידומו פותר את צוואר הבקבוק הזה. באמצעות שורה של אופטימיזציות שפיתחה החברה, המנוע שלה מסוגל לייצר מיליוני סרטוני וידיאו בשעה. אידומו מציעה את הטכנולוגיה הזו כשירות בענן (SaaS), כאשר העיבוד מתבצע בשרתים של החברה, המתבסס על מערך של GPU וקוד שכתבה החברה. היכולות הללו השיגו לאידומו בשנים האחרונות דריסת רגל משמעותתית בשוק הארגוני העולמי – וכעת היא מנסה להמיר את דריסת הרגל הזו לתחום ה-Video AI.

ואולם כאמור, שוק ה-AI Video אינו שוק ללא מתחרים, ואפילו מתחרים אימתניים כמו OpenAI ומטא. ואולם לדברי קליש, לפתרון של אידומו יש יתרונות מובהקים, בעיקר עבור המגזר הארגוני, שמצריך הפקה אוטומטית של מספר רב של סרטונים פרסונליים. "כלי ה-AI עוזרים לקצר תהליכים ביצירת הווידיאו, אבל עדיין כדי להפיק סרטון מלא צריך לעשות שימוש במספר כלים לכל שלב ושלב בהפקת הסרטון – וגם כך, לרוב התוצאה היא סרטון קצר, שבלוני ובנאלי. המערכת שלנו היא פתרון שלם, המבצע אוטומטית ובמהירות את כל השלבים, מיצירת התסריט, הסאונד, המבנה והמעברים, ועד ההפקה הסופית – ובצורה פרסונלית, לפי המידע על הלקוח, ובסגנון שתואם את הערכים המיתוגיים של הארגון".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: אידומו , דני קליש