המתחרה של טאואר, X-Fab, ממקדת מאמץ בישראל

7 מאי, 2015

מנכ"ל X-Fab, רודי דה ווינטר: "מאז עיסקת פנאסוניק כושר הייצור של טאואר גדול משלנו, אבל לדעתי לנו יש עומק טכנולוגי גדול יותר".

מנכ"ל X-Fab, רודי דה ווינטר:  "מאז עיסקת פנאסוניק כושר הייצור של טאואר גדול משלנו, אבל לדעתי לנו יש עומק טכנולוגי גדול יותר"

רודי דה ווינטר (מימין) עם ארי מזרחי
רודי דה ווינטר (מימין) עם ארי מזרחי

קבלנית ייצור השבבים העצמאית, חברת X-Fab מגרמניה, החליטה להרחיב את פעילותה בשוק הישראלי ולמקד בו מאמץ שיווקי. לצורך זה הגיע השבוע מנכ"ל החברה, רודי דה ווינטר, כדי להציג אותה בפני לקוחות פוטנצילאיים במסגרת כנס ChipEx 2015 שנערך אתמול בגני התערוכה בתל-אביב. דה ווינטר סיפר ל-Techtime שהחברה מתחרה ישירות ב-TowerJazz הישראלית. "מאז עיסקת פנאסוניק כושר הייצור של טאואר גדול משלנו, אבל לדעתי לנו יש עומק טכנולוגי גדול יותר".

רשמית, החברה נכנס לשוק הישראלי בשנת 2013 ומינתה את חברת קדם (Kedem Technology) כנציגתה בארץ. אולם כעת היא ממקדת בישראל מאמץ מיוחד. לדברי ארי מזרחי מחברת קדם, האחראי על X-Fab, השיווק בארץ מתמקד בתחומים מיוחדים: פתרונות הדורשים שימוש במתחים גבוהים מאוד, דרייברים מיוחדים, ספריות אנלוגיות, רכיבים לאותות מעורבים (אנלוג ודיגיטל) ורכיבי MEMS.

דה ווינטר: "אנחנו פעילים בתחומי הממשקים האנלוגיים, ממשקים לחיישנים, רכיבי MEMS וטכנולוגיות למתח גבוה (מאות וולטים). יש לנו את מגוון החומרים הגדול בעולם לייצור רכיבי MEMS. אנחנו מייצרים חיישנים מחומרים מיוחדים, הכוללים גם מעגלים אלקטרוניים מבוססי CMOS. "בישראל אנחנו מתמקדים בעיקר ביכולת שלנו לשלב טכנולוגיות CMOS ו-MEMS ברכיב יחיד. יכולת זו גם מתאימה במיוחד למגמה חדשה המתפתחת בתחום הביומדיקל".

תפישת More Than Moore: המיזעור רלוונטי רק למעגלים הדיגיטליים הטהורים
תפישת More Than Moore: המיזעור רלוונטי רק למעגלים הדיגיטליים הטהורים

חברת X-Fab היא חברה פרטית הנמצאת בבעלות חברת אחזקות בלגית וממשלת מלאזיה. החברה מעסיקה כ-2,500 עובדים ומפעילה 5 מתקני ייצור (פאבים): שלושה בגרמניה, אחד בארה"ב ואחד במלאזיה. רוב הייצור מתנהל על-גבי פרוסות סיליקון בקוטר של 200 מ"מ, אולם חלק מהייצור עדיין מתנהל בפורמט של 6 אינטש (פחות מ-50 מ"מ). הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכמחצית מהמכירות של החברה הן לתעשיית הרכב, אשר דורשת התחייבות לייצור הרכיבים לאורך שנים רבות.

הדיווח האחרון של החברה על מכירותיה מתייחס לשנת 2013, שבה הסתכמו המכירות ב-290 מיליון דולר. בדומה לטאואר-ג'אז, היא לא מתמקדת במיזעור תהליכי הייצור, כי שעושות היצרניות הגדולות כמו TSMC או חברות מוצר כמו אינטל וסמסונג, אלא בהשגת יתרון הנובע משילוב טכנוולגיות. אסטרטגיה זו קיבלה בחברת X-Fab את הכינוי More Than Moore. היא מבוססת על התפישה שחלקים גדולים מתעשיית האלקטרוניקה נהנים יותר משילוב טכנולוגי מאשר מיכולות מיזעור.

כך למשל, יצירת חיישנים מסוג חדש, או שילוב טוב יותר של מעגלים דיגיטליים ואנלוגיים בשבב יחיד, מעניקים יתרונות משמעותיים יותר מאשר מיזעור הטרנזיסטור של המעגל הדיגיטלי בלבד. אחד מהתחומים בהם היא משווקת את יכולותיה, הוא ייצור שבבים הכוללים מרכיבי MEMS ומרכיבי CMOS ברכיב יחיד.

מעניין לציין שבשנה האחרונה מתרחבת התחרות על השוק הישראלי מצד קבלניות ייצור דוגמת TSMC, UMC או Global Foundries. כך למשל, נודע ל-Techtime שלאחרונה זכתה חברת Global Foundries, שהיא שחקנית חדשה בשוק הישראלי, בחוזי ייצור שבבים של החברות הישראליות Sckipio, SatixFy ו-Celeno. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס