מובילאיי מפתחת מחשב מרכזי לרכב אוטונומי מלא

2 יוני, 2016

שבב EyeQ5 החדש ייוצר על-ידי STMicroelectronics מטרנזיסטורי FinFET בתהליך של 10 ננומטר. המעבד ינהל את כל החיישנים ברכב האוטונומי. ייצא לשוק באמצע 2018

שבב EyeQ5 החדש ייוצר על-ידי STMicroelectronics מטרנזיסטורי FinFET בתהליך של 10 ננומטר. צפוי לצאת לשוק באמצע 2018

ST

חברת מובילאיי (MobilEye) מפתחת שבב חדש לניהול כל מערכות החישה ברכב אוטונומי מלא, בשיתוף עם STMicroelectronics. השבב החדש נקרא EyeQ5, ומיועד לשמש כמחשב מרכזי המבצע היתוך של המידע מכל החיישנים, עבור כלי-רכב בעלי יכולות נהיגה אוטונומית מלאה ( Fully Autonomous Driving) אשר צפויים להופיע בדרכים ב-2020.

מחשב-על בקופסת גפרורים

השבב החדש ייוצר מטרנזיסטורי FinFET ברוחב שער של 10 ננומטר או פחות. הוא יכיל שמונה ליבות עיבוד (CPU) מרובות נימות (multithreaded) ו-18 מעבדי עיבוד התמונה של Mobileye. הבנה הזה צפוי לספק ביצועים גבוהים פי  שמונה בהשוואה למעבדי הדור הקודם של מובילאיי (EyeQ4). המעבד החדש יבצע 12 טרה פקודות בשנייה (12 כפול 10 בחזקת 12) וצריכת ההספק שלו תהיה 5W בלבד, המאפשרת שימוש בקירור פאסיבי.

השותפות בין ST ומובילאיי החלה מהשבב הראשון שיצא ב-2004
השותפות בין ST ומובילאיי החלה מהשבב הראשון שיצא ב-2004

חברת STMicroelectronics תהיה אחראית על היישום הפיסי, הזכרון, הממשקים המהירים ותכנון system-in-package שיבטיח עמידה בתקני התחבורה המחמירים ביותר. בנוסף, היא תהיה אחראית על ארכיטקטורת בטיחות ואבטחה של המעבד החדש.

המייסד והטכנולוג הראשי של מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, אמר שהשבב החדש מיועד לשמש כמעבד המרכזי של רכב בעל יכולת אוטונומית מלאה ולטפל בו-זמנית ב-20 חיישנים שונים בעלי רזולוציה גבוהה. מנהל קבוצת הרכב בחברת ST, מרקו מונטי, אמר שהחברה הוכיחה עצמה כבעלת ערך למולבילאיי כשותף תכנון וייצור מאז פיתוח הדור הראשון של מעבדיה בשנת 2004. "המחוייבות שלנו לדור החמישי של מערכות עזר לנהג (ADAS) תתבטא במערכות נהיגה חכמות, בטיחותיות ונוחות יותר".

מובילאיי תומכת בפיתוח מערכת הפעלה ייעודית לכלי-רכב

מעבדי העזר שייושמו ברכיבי EyeQ5 משמשים כמאיצים מאבעה סוגים שונים המותאמים לארבע מטלות מרכזיות: ראייה ממוחשבת, עיבוד אותות, לימוד מכונה והפעלת רשתות נוירוניות. להערכת מובילאיי, השבב החדש "יספק ביצועים ברמה של מחשב-על ובמעטפת הספק חסכונית באנרגיה". הם מיועדים לעמוד בתקן התחבורה ISO 26262 ברמת ASIL D. המעבד כולל אבטחה ברמת החומרה (Hardware Security Module) המאפשר לספק עידכונים שוטפים של התוכנה ולהגן על התקשורת הפנימית בתוך המכונית, בזכות מנגנון אימות המבוסס על מפתח המיוצר במעגל זכרון מוצפן בתוך השבב.

דיאגרמת המלבנים של המעבד החדש לרכב אוטונומי
דיאגרמת המלבנים של המעבד החדש לרכב אוטונומי

החברה תספק את המעבד ליצרני הרכב ולקבלני המשנה שלהם (Tier1) ביחד עם חבילה של אלגוריתמים ויישומים מוכנים מראש הדרושים ליישום נהיגה אוטונומית. במקביל, מובילאיי הודיעה שהיא תתמוך בפיתוח מערכת הפעלה סטנדרטית המותאמת לתעשיית הרכב. ערכת הפיתוח שהיא תספק (SDK), תעניק ללקוחות יכולות לבצע לימוד מכונה באמצעות רשתות נוירוניות, ותכיל מספר כמה שכבות נוירוניות שכבר עברו אימון ראשוני בחברה.

ממשקי תקשורת מהירים

נהיגה אוטונומית דורשת שימוש במידע המגיע מחיישני תמונה, מערכות מכ"ם וחיישני LiDAR. כדי לספק יכולת קליטה של המידע וניתוחו בו-זמנית, המעבד החדש כולל ממשקי תקשורת מהירים העובדים בקצב של לפחות 40Gbps.

השבב החדש כולל גם שני חיבורי PCIe Gen4 עבור התקשורת הפנימית בתוך השבב, אשר מאפשרים שימוש של מספר רכיבי EyeQ5 בו-זמנית, או חיבורם אל מעבד יישומים חיצוני. קצב העברת המידע הגבוה נתמך על-ידי ארבעה ערוצי LPDDR4 בעלי 32 סיביות כל אחד, הפועלים בקצב של  4267MT/s.

חברת מובילאיי צופה שהדוגמאות הראשונות יהיו זמינות ללקוחות נבחרים במחצית הראשונה של שנת 2018. החבילה המלאה, הכוללת גם את החומרה וגם את כל ערכות הפיתוח, תהיה זמינה ללקוחות במחצית השנייה של 2018.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס