HP רוכשת את חטיבת המדפסות של סמסונג

13 ספטמבר, 2016

סכום העסקה: 1.05 מיליארד דולר. באמצעות הרכישה, HP מעוניינת להרחיב את פעילותה בתחום המדפסות ובגדלים של A3

סכום העסקה: 1.05 מיליארד דולר. באמצעות הרכישה, HP מעוניינת להרחיב את פעילותה בתחום המדפסות ובגדלים של A3xpress-m2026

חברת סמסונג חתמה על הסכם עם חברת HP על מכירת פעילות המדפסות שלה תמורת 1.05 מיליארד דולר. הוויתור על עסקי ההדפסה מתבצע במסגרת המהלך של סמסונג להתמקד בפעילות הליבה שלה. מנגד, HP מעוניינת לחדור לשוק המדפסות המשרדיות ומדפסות A3.

במסגרת ההסכם, סמסונג תפצל מתוכה (Spin-off) בתחילת נובמבר את חטיבת עסקי המדפסות שלה לכדי חברה חדשה, ולאחר מכן תמכור את מלוא הבעלות על החברה החדשה, ואת כל נכסיה בעולם, ל-HP  תמורת 1.05 מילארד דולר. החברות אמורות להשלים את העסקה תוך כשנה, וזאת בכפוך לאישור בעלי המניות והרגולטורים.

עוד הוסכם בין שתי החברות כי סמסונג תמשיך להזמין מדפסות מ-HP וגם תמשיך לשווק בדרום קוריאה את המדפסות תחת שם המותג של סמסונג, וכן תרכוש בשוק החופשי מניות של HP בהיקף של 100-300 מיליון דולר. .

חטיבת המדפסות של סמסונג מעסיקה כ-6,000 עובדים, מהם כ-1,300 חוקרים ומהנדסים עם מומחיות בהדפסת לייזר, אלקטרוניקת הדמאה ומוצרים נלווים למדפסות. מרכז הייצור של החטיבה נמצא בסין ולסמסונג גם 50 מרכזי מכירות ברחבי העולם. בשנת 2015 רשמה החטיבה הכנסות של 1.6 מיליארד דולר. חטיבת ההדפסה של סמסונג מחזיקה בכ-6,500 פטנטים.

מכוונת לפלח השוק המשרדי

HP נחשבת לחברת המובילה בתחום המדפסות השולחניות עבור משתמשים ביתיים. ואולם, הצמיחה של פלח שוק הולכת ומתמתנת, וזאת מאחר שמשתמשים ביתיים מדפיסים בימים אלה פחות ופחות דפים. ההכנסות של HP נובעות בעיקר ממכירת מחסניות דיו, והירידה בנפחי ההדפסה פוגמת ברווחיות של HP. על פי הדוח שפרסמה HP בחודש שעבר, ההכנסות של החברה ברבעון השלישי ירדו בשיעור של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ההסכם עם סמסונג נועד להגדיל את סל המוצרים של HP בתחום המדפסות המציעות תפוקת הדפסה וצילום גבוהים יותר, המתאימות בעיקר לצרכים של שוק המשרדים והחברות.

כמו כן, HP מעוניינת להגדיל את הכנסותיה בתחום ההדפסה בגדלים של A3, שוק שנאמד בהיקף הכנסות של 55 מיליארד דולר. הנתח של HP בשוק זה כיום מצומצם למדי. מנגד, לסמסונג יש היצע של מדפסות בגדלים של A3.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות