ג'ין פרנץ: כיצד יפעלו המחשבים בשנת 2020?

4 יולי, 2010

היית יכול לומר שאנו צריכים שתהיה לנו ראייה של 20/20 עבור שנת 2020. ביקשנו כמה מבין העוסקים בטכנולוגיה שיעניקו לנו את חוות דעתם [PoV] באשר למה שיעמוד בשורה הראשונה בתחום טכנולוגיית המעגלים המשולבים

ג'ין פרנץ ממציאה-DSPהגעתי למסקנה לפיה, לרבים מבינינו אין מושג לאן מובילה אותנו הטכנולוגיה. יתר על כן, אנו רק נעים בחריצות רבה קדימה, ואיננו יודעים אפילו אם אנו נעים בכיוון הנכון. היה אפשר להניח, לאור הניסיון הנרחב שיש לנו עם נסיעות, שהיינו יכולים כבר להבין את הרעיון הבסיסי – כדי להגיע בתנועה למקום מרוחק, יש צורך בשתי נקודות: 1. המקום שבו אני נמצא ו-2. המקום שאליו הייתי רוצה להגיע.

כלל דומה חל גם על טכנולוגיה – אנו אמורים לדעת לאן מועדות פנינו כדי לנוע בכיוון הנכון. לפיכך, העמדתי אתגר בפני כמה מהבכירים מבין העוסקים בטכנולוגיה אצלנו, וביקשתי מהם לחשוב מה יעמוד בשורה הראשונה בשנת 2020. היית יכול לומר שאנו צריכים שתהיה לנו ראייה של 20/20 עבור שנת 2020. ביקשנו כמה מבין העוסקים בטכנולוגיה שיעניקו לנו את חוות דעתם [PoV] באשר למה שיעמוד בשורה הראשונה בתחום טכנולוגיית המעגלים המשולבים בשנת 2020, ואני מעונין לשמוע מה יש לך לומר בנושא. ואולם, מאחר שזה הבלוג שלי, תהיה לי המילה הראשונה והמילה האחרונה בשאלה מה טומנת בחובה שנת 2020 עבורנו.

אם כך, הנה כמה מן מחשבות הראשונות שלי בנושא.

  • אלמנטי עיבוד – אלמנטי העיבוד יהיו בתחום יחיד של אותות שעון (clock domain). לאחר שנים רבות שבהן הנחנו שחוק Moore יספק לנו מהירויות של אותות שעון מהירות יותר ויותר, הגענו סוף כל סוף למסקנה שמהירות אות השעון אינה עוד לצדנו. למעשה, היינו צריכים לשים לב לעובדה זו כבר לפני 15 שנים, אבל ככל שנרוץ קדימה, רכיבי העיבוד יגיעו לגודל שמאפשר ליע"מ (CPU) לתקשר עם כל המשאבים שלה במחזור אות שעון יחיד.
  • מערכות – המערכות יהיו עשויות מאלמנטי עיבוד מרובים. מערכות משולבות יהיו עשויות מאלמנטי עיבוד הטרוגניים רבים, כל אחד מהם בעצמו יהיה מעבד של "תחום אות שעון יחיד".
  • ארגון של רכיבי העיבוד – רכיבי העיבוד יהיו מאורגנים בסגנון דומה לארגונם של התקני FPGA כיום.
  • הממד השלישי – אנו ננצל את היתרון של הממד השלישי. ביצוע אינטגרציה דרך שימוש בטכנולוגיות של שבבים מעורמים (SIP) יהיה דבר שבשגרה, ממש כמו במערכות SoC באינטגרציה מלאה.
  • שפה ברמה גבוהה – כל זה יהיה מתוכנת בשפה ברמה גבוהה. לסביבת הפיתוח תהיה היכולת לקחת בחשבון את כל המשאבים שבמערכת. זאת אומרת, את מעבדי המיקרו, מעבדי DSP, מאיצים, התקנים היקפיים, מעבדי אותות אנלוגיים, רכיבים היקפיים אנלוגיים, רכיבי ת"ר [RF] ועוד דברים נוספים ששכחתי אותם.
  • צוותי עובדים מצומצמים ומשכי זמן קצרים – תכנוני מעגלים משולבים יתבססו על צוותי עובדים מצומצמים יותר מבעבר (5 עד 10 מתכננים), אשר יהיו זקוקים למשכי זמן קצרים יותר מאשר קודם (6 עד 12 חודשים), כדי לבצע את תכנון החומרה. שימוש חוזר יהפוך להיות נורמה מקובלת. אם אני כבר נוגע בנושא זה, הרשו לי להסביר שקיימות שתי הגדרות למונח "שימוש חוזר": 1. אני עומד לבצע עבודת תכנון טובה עד כדי כך שכולם אחריי ישתמשו בה. 2. אין לי זמן להמציא מחדש את הגלגל, לכן עלי למצוא משהו שיהיה קרוב דיו למה שאני צריך כדי לעמוד בלוח הזמנים. לדאבוננו, אנו משתמשים יותר בהגדרה הראשונה מאשר בהגדרה השנייה. צוותי תכנון מצומצמים עם לוח זמנים מקוצר יגרמו לנו להשתמש בהגדרה השנייה. ו… כן, יש חברות שאימצו כבר את התפיסה הזו של שימוש חוזר.
  • החדשנות המשמעותית תהיה בתחום התוכנה בנוסף לזו שתהיה בתחום החומרה.
  • החומרה תהפוך להיות חלק מהפלטפורמה, אשר עליה המתכננים היצירתיים יפתחו את הרעיונות שלהם.

זהו אם כן המתווה המתאר איך אני רואה את שנת 2020. לאחר שאעיין בכמה כתבי חוות דעת [PoV] מאנשים אחרים ב–TI, אחזור אליכם עם מסקנותיי. עמיתיי ודאי יצללו אל תוך נושאים כמו, יכולת תכנות, כלים ומערכות על שבב [SoC] בבלוגים הבאים. אם ברצונך לחלוק עמנו את דעתך לגבי שנת 2020, אתה מוזמן להגיב או לשלוח אלי את הערותיך באופן פרטי.

ג'ין פרנץ

פורסם לראשונה בעיתון טכנולוגיות

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דעות