Cadence השיקה פלטפורמה פתוחה לתכנון SoC

1 ספטמבר, 2010

"תעשיית האלקטרוניקה לכודה בפער של ריווחיות המסכן אותה ומאיים על קיומה העצמאי", אמר סמנכ"ל לשיווק קיידנס, ג'ון ברוגמן, כשהסביר מדוע החברה יזמה את אסטרטגיית שיתוף הפעולה הבין-תעשייתי, EDA360 

ג'ון ברוגמן סגן נשיא קיידנס
ג'ון ברוגמן. עדיין מתגעגע לתל-אביב

חברת Cadence הכריזה על פלטפורמת האינטגרציה הפתוחה Open Integration Platform, המצמצמת את עלויות הפיתוח של רכיבי SoC. הפלטפורמה מהווה מרכיב מרכזי בחזון ה-EDA360 של החברה, המגדיר אסטרטגיית פיתוח ממוקד-יישומים. היא מורכבת מ-IP מותאם לאינטגרציה שפיתחו קיידנס ושותפותיה לסביבת התכנון החדשה Cadence Integration Design Environment, ומשירותי אינטגרציה על-פי דרישה, תכנון אותות מעורבים ופתרונות האימות והיישום של קיידנס.

הפלטפורמה נועדה לספק מענה לעלייה התלולה בעלויות הפיתוח והאינטגרציה של ה-IP, המגיעות לעתים ל-25% מההוצאה הכוללת על תכנון החומרה. פלטפורמת האינטגרציה הפתוחה של קיידנס נועדה לצמצם את העלויות באמצעות פיתוח ממוקד-יישום, ויצירת סביבה המעודדת שיתוף פעולה מבוסס תקנים בין חברות לתכנון שבבים, ספקיות IP, מפעלי ייצור, ספקיות שירותים, יצרניות EDA ובתי הרכבה. כיום שותפות ביוזמה החברות קיידנס, GDA, IBM, RapidBridge ו-Sonics.

החברה חשפה לראשונה את רעיון ה-EDA360 לפני כשלושה חודשים במהלך כנס CDNLive Europe שנערך במינכן. ג'ון ברוגמן, סגן נשיא לשיווק בחברה, הסביר את היוזמה בכך שתעשיית האלקטרוניקה לכודה בפער של ריווחיות "המסכן אותה ומאיים על קיומה העצמאי. רמת המורכבות הגוברת של הרכיבים, זמן הפיתוח המתארך והקושי בשילוב חומרה ותוכנה יוצרים קשיים גדולים מאוד. להערכתנו, ההתמודדות עם שילוב החומרה והתוכנה צריכה להתבצע כבר בשלב התכנון האלקטרוני (EDA). מכיוון שהבעיה היא של התעשייה, לא של קיידנס, החלטנו להפיץ בתעשייה את המסמך המפרט את רעיון ה-EDA".

לברוגמן היכרות עמוקה עם עולם התוכנה. לפני שהצטרף לקיידנס לפני כ-9 חודשים, שימש במשך 5 שנים כמנהל השיווק של Wind River והבחין לדבריו במגמת הגידול ברכישת תוכנות משובצות על-ידי יצרני שבבים. הוא גם מכיר היטב את ישראל, שכן שימש כסגן נשיא לשיווק בחברת מרקורי הישראלית עד שזו נמכרה ל-HP ב-2005. עד היום הוא ניזכר בתל-אביב בגעגועים, וסבור שהיא אחת מהערים המדליקות.

אסטרטגיית EDA360 (השם לקוח מהמספר 360º) מבוססת על שילוב של שלושה מרכיבים מרכזיים: ברמת המערכת היא מיועדת לקדם את הפיתוח המשולב של חומרה ותוכנה מתוך התמקדות ביישום, ברמת השבב היא מיועדת לקדם פיתוח מערכות על-גבי שבב (SoC) כולל סיליקון IP ותוכנות התשתית, וברמת הסיליקון היא מיועדת לספק ללקוחות את כל המרכיבים הדרושים למימוש השבב, כולל יצירת אבני בניין גדולות מבוססות IP בתחום האנלוגי, הדיגיטלי ותחום האותות המעורבים.

לאתר הפלטפורמה הפתוחה – לחץ כאן

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: SOFTWARE , חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני