סרגון רכשה את Elxys היוונית בכ-3 מיליון דולר

21 ספטמבר, 2010

לחברה היוונית ניסיון בפיתוח רכיבי RFIC שאותם מתכננת ברגון לשלב בפתרונות התשתית האלחוטית שלה

לחברה היוונית ניסיון בפיתוח רכיבי RFIC שאותם מתכננת סרגון לשלב בפתרונות התשתית האלחוטית שלה

חברת סרגון מתל-אביב רכשה את החברה היוונית Elxys תמורת יותר מ-3 מיליון דולר, מתוכם 1.6 מיליון דולר במזומן. החברה דיווחה על והקצאת 200 אלף מניות סרגון לבעלים היוונים בנוסף לתשלום במזומנים. חברת Elxys  מתמחה בתכנון פתרונות RFIC מתקדמים, ומוכרת לסרגון בעקבות שיתוף פעולה בתכנון משותף. החברה מסרה שהרכישה נועדה לחזק את צוות פיתוח ה-RF שלה.

נשיא ומנכ"ל סרגון, עירא פלטי, אמר שהתקשורת האלחוטית נעשית תלויה מיום ליום בקיבולת הפס הרחב של התשתית. "אנחנו מעריכים שהדור הבא של מערכות תקשורת מיקרוגל יתבססו על מעגיל RFIC צפופים". סרגון עוסקת בפיתוח פתרונות תשתית לרשות סלולרי מסוג 4G/LTE.  החברה מפעילה 17 משרדי מכירות בעולם ובסיס לקוחות של יותר מ-200 ספקיות תקשורת ומאות רשתות פרטיות ב -130 מדינות. בין לקוחותיה: בזק, נוקיה, AT&T, Hutchison 3, KPN, Tata, סלקום, Belgacom ו-Telcel. החברה מעסיקה כ-500 עובדים ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 332 מיליון דולר. ברבעון השני של 2010 הסתכמו מכירותיה ב-60.9 מיליון דולר.

חברת Elxys מתמחה בתכנון רכיבים משולבים לאותות אנלוגיים בתדרי RF, גלי מקירוגל מילימטריים הפועלים בתדרים של עד 77 GHz. לפני פחות מחודש הודיעה סרגון על קבלת  הזמנות חדשות לאספקת פלטפורמת FibeAir מתוצרתה לפתרונות תשתית (Backhaul) של אחת ממפעילות הסלולר הגדולות בהודו. בעקבות העסקה אמר פלטי שהחברה "מצפה להכיר בהכנסות מהזמנות אלו במהלך 2011, תוך שמירה על היעד שלנו לגידול של 30%-35% בהכנסות בשנת 2010".

הודו היא שוק תקשורת אלחוטית גדול במיוחד. במהלך 2010 הצטרפו לתשתית הסלולרית בהודו יותר מ-110 מיליון משתמשים חדשים, וכיום היא כוללת כ-635 מיליון מנויים. הרשות לפיקוח על שירותי הטלקום (TRAI) בהודו העריכה לאחרונה שכ-94% משירותי הטלפוניה במדינה מועברים על-גבי רשתות אלחוטיות.

מתג תקשורת סרגון
מתג FibeAir לרשתות איתרנט מתוצרת סרגון
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , תעשייה ישראלית