אנלוג בונה אסטרטגיית מוצרים חדשה לממשקי משתמש ניידים
8 דצמבר, 2010
במסגרת התהליך ביקר בארץ ליאם סליבאן מקבוצת Strategic Market Segments של החברה, על-מנת להיפגש עם חברות ישראליות כדי להכיר את הצרכים העתידיים בשוק
במסגרת התהליך, ביקר בארץ ליאם סליבאן מקבוצת Strategic Market Segments של החברה, על-מנת להיפגש עם חברות סטארט-אפ ישראליות
חברת אנלוג (Analog Devices) נמצאת בתהליך הערכה של שוק הממשקים למוצרים ניידים, במטרה לפתח רכיבים למשפחות חדשות של פתרונות עבור אבזרים ניידים. לאחרונה ביקר בארץ ליאם סליבאן, מנהל פיתוח אסטרטגי של תחום המדיה הניידת באנלוג אירופה, על-מנת להיפגש עם חברות סטארט-אפ ישראליות וללמוד מה הם הצרכים העתידיים של השוק.
סליבאן עובד במסגרת קבוצת Strategic Market Segments של אנלוג, שהוקמה בנובמבר 2009 כדי שתגדיר את הצורך במוצרים חדשים ותשלב את מוצרי החברה בשוקי יעד מרכזיים: רכב, תעשייה, ציוד צרכני, מכשור רפואי ותשתיות תקשורת.
לדברי סליבאן, ממשק המשתמש הופך לתחום מרכזי באמצעותו החברות ממתגות את עצמן בשוק. "בעקבות התפתחויות האחרונות בתחום צגי המגע, אנשים מצפים ליותר ביצועים, כמו יכולות זום-אין וזום-אאוט, יכולות קוליות משופרות, חיישנים חדשים ועוד. מדובר בהרבה מאוד מידע אנלוגי שהאבזרים מייצרים ומנהלים, ושאנחנו כחברה המתמחה בפתרונות אנלוגיים צריכים לספק להם מענה".
מה הן המגמות המרכזיות בתחום?
סליבאן: "הממשקים החדשים כוללים הרבה מאוד אותות נכנסים ואותות יוצאים. החיישנים נעשים לחלק בלתי נפרד מממשק המשתמש, למשל לספק תחושת לחיצה על מתגים לצורך משוב טבעי, ובכלל במסגרת כל מה שאנחנו מכנים בשם Total Touch Experience. צריך לזכור שחוויית המשתמש היא כיום הגורם החשוב ביותר בעיני יצרני הציוד המקוריים (OEM). אחת מהמגמות המעניינת בעינינו מסתמנת למשל בשוק הרפואי: אנחנו צופים שטלפונים עתידיים ימלאו תפקיד מאוד מעניין בהתפתחות האבזרים הרפואיים הניידים".
מהי מטרת ביקורך בישראל?
"לישראל יש השפעה גדולה מאוד על האלקטרוניקה הניידת בעולם. יש כאן הרבה מאוד חברות מובילות וחברות סטארט-אפ המשפיעות באופן ישיר על האופן שבו אנשים משתמשים וחווים מכשירים ניידים.
אחד מהגורמים החשובים ביותר בתחום חוויית המשתמש הניידת הוא המיזוג. השילוב של מכשיר טלפון, מכשיר טלוויזיה, גלישה באינטרנט, בעתיד גם שלט רחוק, ועוד. אנחנו צריכים להיות ערים להופעתן של טכנולוגיות חדשות, מכיוון שהטלפונים יתאימו את עצמם לצרכים של הלקוחות ואנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק. ישראל היא מקום מצויין להבין לאן השוק מתפתח, מכיוון שזהו מקום ייחודי בעוצמת החדשנות שהוא מייצר".
חברת אנלוג היא מהיצרניות הבולטות של חצאי-מוליכים בעולם, ומהדו"ח השנתי שלה עולה ש-2010 היתה אחת מהשנים הטובות ביותר של החברה. היקף המכירות צמח ב-37% בהשוואה ל-2009 והסתכם ב-2.8 מיליארד דולר. גם שולי הרווח צמחו מ-55.5% ב-2009 ל-65.2% ב-2010. נשיא ומנכ"ל החברה, ג'רלד פישמן, העריך לפני שבועיים שהמכירות ברבעון הראשון של 2011 יהיו נמוכות בכ-4%-7% ביחס לרבעון האחרון של 2011, כתוצאה מתנודות עונתיות בשוק השבבים.
פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , סמיקונדקטורס