מפיצת הרכיבים הגלובלית AMERICA II מתחילה לפעול בישראל

23 ינואר, 2011

מינתה את Ortecs לנציגתה הבלעדית בישראל. AMERICA II מפעילה מערך בדיקות יוצא דופן לאיתור רכיבים מזוייפים, המאפשר לה להעניק אחריות ל-10 שנים. היא מתכננת גם לשווק רכיבים בישראל - וגם לקנות רכיבים מעודפי ייצור של השוק המקומי

מינתה את Ortecs לנציגתה הבלעדית בישראל. AMERICA II מפעילה מערך בדיקות יוצא דופן לאיתור רכיבים מזוייפים. היא מתכננת גם לשווק רכיבים בישראל – וגם לקנות רכיבים מעודפי הייצור של השוק המקומי

מפיצת הרכיבים הגלובלית AMERICA II גיבשה אסטרטגיה לפיה יש לישראל משקל חשוב במיוחד בשוק האלקטרוניקה האירופי, ולכן החליטה לפעול בארץ בקנה מידה גדול. בחודש שעבר קיבלה חברת Ortecs Components שבבעלות דוד (דדי) זיני, לשעבר סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבלנית הייצור סנמינה ישראל, את הנציגות הבלעדית בארץ של AMERICA II.

מדובר במפיצה גלובלית רביעית, לצד ארו, אבנט ופיוטשר, אשר החליטה לפעול ברמה האסטרטגית בישראל. במהלך ביקור בישראל הסביר מנהל אזור EMEA של AMERICA II, אנדי גרום, מדוע ישראל מעניקה לחברה הזדמנות יוצאת דופן. "בישראל פועלות חברות גלובליות גדולות, לצד חברות מקומיות שהן מובילות טכנולוגיות בתחומיהן. גם המיקוד של התעשייה הישראלית מתאים למיקוד של AMERICA II: השוק התעשייתי, הביטחוני, שוק התקשורת וקבלניות הייצור".

אלקטרוניקה והייטק אורטקס
מימין לשמאל: דוד זיני ומריה פולבר מ-Ortecs ביחד עם אנדי גרום מ-AMERICA II

AMERICA II היא אחת מהמפיצות הגדולות בארה"ב. החברה מעסיקה יותר מ-500 עובדים, ומחזיקה במלאי של 3 מיליארד רכיבים מכ-160 אלף סוגים שונים, שאותם היא רוכשת מכ-1,400 ספקים בעולם. עלות המלאי שהיא מחזיקה מסתכמת בכ-900 מיליון דולר. החברה לא נסחרת בבורסה ולא מדווחת על היקף מכירותיה, אולם בתעשייה הן נאמדות בכמה מאות מיליוני דולרים בשנה.

בלי רכיבים מזוייפים

אחד מהתחומים בהם AMERICA II מבדלת את עצמה מהמתחרים במתן רשת ביטחון המונעת הזרקה של רכיבים מזוייפים לקווי הייצור של הלקוחות. במתקני החברה פועלות שתי מעבדות בדיקה עצמאיות המבצעות הסמכת תקינות של כל הרכיבים שהיא מקבלת.

בנוסף, לחברה מערך בקרים בעולם, שעברו הסמכה של ה-Independent Distributor of Electronics Association. על סמך הבדיקות המעמיקות, היא מעניקה אחריות של 10 שנים לרכיבים שהיא מספקת. בתוך תקופה זו, החברה מתחייבת להחליף ללקוח כל רכיב תקול שהתגלה, או להחזיר לו את הכסף.

לדברי גרום, "כיום אנחנו עובדים רק עם יצרנים שיש לנו ביטחון מלא שהמוצרים שלהם תקינים, מקוריים ושהם טופלו בתנאים הנדרשים. אנחנו אפילו רוכשים חלק מהרכיבים ישירות מכ-160 מפעלי ייצור, ללא כל תיווך בתהליך".

לדברי זיני, AMERICA II החליטה לבצע השקעה אסטרטגית בישראל מכיוון שהגיעה למסקנה ששוק הייצור הישראלי הוא כיום מהחשובים ביותר באירופה. "כמעט כל תעשיית קבלנות המשנה האירופית עברה לסין, והתוצאה היא שישראל הפכה לשוק משמעותי מאוד הצורך רכיבים בהיקף של כמיליארד דולר בשנה ומקיים תשתית ייצור דינמית".

מעניין לציין שהעניין של AMERICA II בישראל הוא כפול: לצד מכירת רכיבים לתעשייה הישראלית, היא מעוניינת גם לרכוש בישראל עודפי רכיבים שנותרו בקווי הייצור המקומיים.

למידע נוסף: www.ortecs.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , שיווק והפצה