Analog Devices תחשוף רכיב ECG חדש בכנס הטכנולוגיות הרפואיות

10 מרץ, 2011

רכיב ADAS1000 מנהל את איסוף הנתונים מעד 5 אלקטרודות והמרתם לפורמט דיגיטלי המתחבר אל מעבד DSP, מיקרו-מעבד או FPGA. הוא מאפשר גיבוש אסטרטגיות שונות להתמודד עם רמות הרעש ועם צריכת ההספק של המערכת, ומתאים למערכות ECG ניידות ומבוססות סוללה

רכיב ADAS1000 מנהל את איסוף הנתונים מעד 5 אלקטרודות והמרתם לפורמט דיגיטלי המתחבר אל מעבד DSP, מיקרו-מעבד או FPGA

analog devicesחברת אנלוג דיוייסז (ADI) תכריז על רכיב חדש ליישומים מבוססי אותות ECG (אלקטרו קרדיוגרם) בשוק המכשור הרפואי, במהלך כנס טכנולוגיות רפואיות שיתקיים ב-29 למרץ במלון דן אכדיה בהרצליה.

הרכיב החדש, ADAS1000, מודד אותות ביו-חשמליים בבית החזה(ECG), דוגמת קצב לב, המוליכות החשמלית של בית החזה ועוד.

אסטרטגיות בדיקה

הרכיב מאתר אותות שווא (Artifacts) ואת מצבם של הבחונים – ומייצא את המידע אל מערכת הבדיקה הרפואית. הוא מקושר אל האלקטרודות, מודד את האותות החשמליים, ומוציא החוצה אותות דיגיטליים באמצעות עד 5 ערוצים נפרדים, כאשר עיבוד המידע מתבצע מחוץ לרכיב, באמצעות מעבד DSP, מיקרו-מעבד או רכיב FPGA.

מכיוון שמערכות ECG משמשות ביישומים שונים, כולל רכיב ADAS1000 ארכיטקטורת הספק/רעש ייחודית, המאפשרת להפחית את עוצמת הרעש במחיר של עלייה בצריכת ההספק. בנוסף, ניתן לנקוט באסטרטגיות משלימות כמו סגירת ערוצי איסוף מידע ושינוי בקצב העברת הנתונים, על-מנת לחסוך באנרגיה.

תנאי סביבה קיצוניים

הרכיב מופיע בשני מארזים: מארז LFCSP עם 56 מגעים, ומארז LQFP עם 64 מגעים. שניהם עובדים בטווחי טמפרטורה קיצוניים של מינוס 40 מעלות צלסיוס עד 85 מעלות צלסיוס. צריכת ההספק לעבודה באמצעות בחון יחיד היא 11mW בלבד. כאשר כל הבחונים (אלקטרודות) פועלים ומבצעים מדידות, צריכת ההספק של הרכיב עולה ל-19mW בלבד. למרות שהוא מאופיין בצריכת הספק נמוכה ובמימדים קטנים המתאימים ליישומים ניידים מבוססי סוללה, הוא מיועד לשימוש גם במערכות דיאגנוסטיקה מהקצה הגבוה.

כדי לשפר את רכישת אותות ה-ECG, הארכיטקטורה של ADAS1000 כוללת אפשרות בחירה של אותות היחוס (Reference Drive), התאוששות מהירה מגודש-אות (Over Load), מעגל משוב פאזה ועוצמת השפעת הנשימה, אלגוריתם גילוי קצב עבור 3 אלקטרודות ועוד.

הכנס שבו הרכיב יוצג יתמקד בנושאים המרכזיים הקשורים לתכנון אלקטרוני של מערכות רפואיות.

לתוכנית הכנס לחץ כאן

לרישום להשתתפות חינם לחץ כאן

analog devices

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ANALOG , MEDICAL DEVICES , חדשות , מכשור רפואי , סמיקונדקטורס