Digi-Key מתחילה לפעול בישראל

16 מרץ, 2011

שני מנהלים בכירים הגיעו לארץ כדי להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים: קבלניות ייצור בינוניות וחברות סטארט-אפ. כריס ביסון, מנהל פיתוח עסקים בינלאומיים: "קיימת התאמה מושלמת בין Digi-Key לבין השוק הישראלי"

כריס ביסון, מנהל פיתוח עסקים בינלאומיים: "קיימת התאמה מושלמת בין Digi-Key לבין השוק הישראלי"

מפיצת הרכיבים האמריקאית Digi-key החליטה להעמיק את פעילותה בישראל ולספק מגוון פתרונות מותאמים במיוחד לשוק הישראלי. בין השאר, החברה המוכרת כמפיצת רכיבים הפועלת באמצעות האינטרנט, הקימה אתר גישה בעברית (www.digikey.co.il) המאפשר לבצע הזמנות ישירות מישראל.

אלקטרוניקה techtime
כריס ביסון (מימין) וכריס האגסטרום

במסגרת כניסתה לארץ, הגיעו לביקור שני מנהלים בכירים של החברה, כריס האגסטרום, הממונה על פיתוח קשרים עם לקוחות אסטרטגיים, וכריס ביסון, סגן נשיא עולמי למכירות ופיתוח עסקי. בימים האחרונים הם נפגשו עם חברות רבות בשוק הישראלי, במיוחד קבלניות ייצור בינוניות (EMS) וחברות סטארט-אפ מקומיות.

חברת Digi-Key נחשבת למפיצה אגרסיבית בזכות התמקדותה בהזמנות קטנות המתבצעות באמצעות האינטרנט. לדברי ביסון, מאחורי הצלחתה עומדת תפישה ניהולית המאפשרת לחברה לספק שירות גלובלי ממחסן רכיבים אחד הנמצא בעיירה קטנה בארה"ב.

Pick, Pack & Ship

"אנחנו מבצעים מעקב יומי אחר כל הפרמטרים של הפעילות, כדי לוודא שכל פנייה, אם היא באתר, במייל, בפקס או בטלפון, תקבל מענה מיידי. הגענו למצב שבו אנחנו מבצעים כל הזמנה – מרגע קבלתה ועד שילוחה (Pick, Pack & Ship) – בתוך 18 דקות בלבד. אנחנו מתחייבים לספק כל הזמנה לכל מקום בעולם בתוך 72 שעות בלבד".

חברת Digi-Key החלה לפעול בשנת 1972 כמפיצת רכיבים באמצעות קטלוג. באמצע שנות ה-90 היא החלה לפעול באמצעות האינטרנט, והפעילה שירות מכירות באינטרנט, שהעניק לה את הכינוי "אמזון של תעשיית האלקטרוניקה". מאז החברה צמחה במהירות, והחלה לספק רכיבים ללקוחות באירופה ובאסיה.

החברה מעסיקה כ-2,400 עובדים, ופועלת מהעיירה Thief River Falls שבמינסוטה, אשר כמחצית מתושביה הם עובדי Digi-Key. מאחורי עובדה זו מסתתרת הזדמנות עסקית, שכן בתור חברה בעלת אוריינטציה קהילתית, היא לא פיטרה עובדים במהלך החודשים שבהם המשבר הכלכלי היה העמוק ביותר. לדברי ביסום, התוצאה היתה שהחברה היתה מוכנה להתאוששות: בשנת 2010 קפצו מכירותיה להיקף של 1.5 מיליארד דולר, לאחר מכירות של 927 מיליון דולר ב-2009.

שוק היעד: המהנדס הישראלי

כיום מטפלת Digi-Key ב-500 אלף קווי מוצר הכוללים יותר מ-2 מיליון רכיבים. אתר האינטרנט של החברה מקבל כרבע מיליון פניות ביום, ובשנת 2010 היא ביצעה יותר מ-328 אלף משלוחים.  לדברי ביסון, "קיימת התאמה מושלמת בין Digi-Key לבין השוק הישראלי. ישראל היא קהילת פיתוח חזקה מאוד, והאוריינטציה שלנו היא היא של מתן שירות למהנדסים המחפשים רכיבים לפרוייקטים קטנים ובינוניים".

ראוי לציין כי למרות שלא הפעילה נציגות בישראל, היא מורגשת בשוק הישראלי, ומכירותיה בארץ הסתכמו ב-11 מיליון דולר בשנת 2010. בימים אלה החברה נמצאת בתהליכי שינוי, כדי לספק רכיבים גם כאשר המוצרים עוברים לשלבי ייצור בינוני. "אנחנו מתפתחים לקראת חברה המספקת פתרונות High Mix Low Volume", הסביר כריס ביסון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , שיווק והפצה