Agilent הכריזה על מחולל אותות מדגם M8190A לפיתוח מערכות מכ"ם, תקשורת ולוחמה אלקטרונית

3 אפריל, 2011

מחולל האותות מגיע לקצב יצירת אותות של עד 12GSa/s, ומאפשר במקרים רבים לוותר על הפשרה המקובלת שבין רוחב פס לבין רגישות. הוא מיועד לשימוש ביישומי פיתוח מערכות מיקרוגלים, לוחמה אלקטרונית, מכ"ם, לוויינות ותקשורת אלחוטית

מחולל האותות מגיע לקצב יצירת אותות של עד 12GSa/s, ומאפשר במקרים רבים לוותר על הפשרה המקובלת שבין רוחב פס לבין רגישות

Techtime M8190Aחברת Agilent Technologies הכריזה על מחולל אותות אקראי (Arbitrary Waveform Generator) חדש מדגם M8190A אשר ייצא לשוק בחודש אפריל הקרוב. המכשיר מיועד לשימוש ביישומי פיתוח מערכות מיקרוגלים, לוחמה אלקטרונית, מכ"ם, לוויינות ותקשורת אלחוטית, ומספק יכולת עבודה בקצבים של  8GSa/s ו-12GSa/s .

חתימת מכ"ם

מחולל אותות שרירותי (AWG) הוא אבזר חשוב במערכות בדיקה ומדידה לצורך הדמיית התפקוד של מערכות אלקטרוניות. הוא מייצר אות בצורה ובקצב מוגדר, כולל אותות חד-פעמיים, שניתן לעקוב אחר מסלולם בתוך המערכת הנבדקת ולוודא את תקינות פעילותה. כך למשל, בתחום המכ"ם יש צורך לפתח אותות מדויקים ביותר אך בלתי סדירים, אשר מדמים את האות שיוצר מטוס בעל חתימת מכ"ם נמוכה מאוד החולף על-פני שדה הסריקה של המכ"ם.

המחולל מגיע עד לרמת רזולוציה של 14 סיביות, המאפשרת להבחין בין אותות לבין עיוותים באות הנבדק, ולשפר את המערכת עד לקצה גבול היכולת שלה. הוא מייצר אותות מורכבים בעלי רמת ריצוד (Jitter) נמוכה. מחולל M8190A החדש מתאים לשימוש בפיתוח התקן החדש לתקשורת מקומית אלחוטית IEEE 802.11ac הפועל בפס התדרים של 60GHz, ועבור התקן החדש IEEE 802.11ad, המיועד להשיג קצבי תקשורת מהירים בפס תדרים נמוך יותר של פחות מ-6GHz.

ממיר סיליקון גרמניום

בלב המערכת מצוי ממיר דיגיטלי לאנלוגי (DAC) המיוצר מסיליקון גרמניום בתהליך BiCMOS. הממיר עובד ברזולוציה של 14 סיביות בקצב דגימות של 8GSa/s (עם ביצועי אות של 80dBc SFDR), וברזולוציה של 12 סיביות בקצב דגימות של 12GSa/s. במקרים רבים, פירוש הדבר שאין צורך לבצע פשרה בין רזולוציה גבוהה לבין רוחב פס.

techtime agilent m8190a
מיתוג בתדר גבוה. תמונת מסך של M8190a

המחולל מופיע במארז AXIe בעל 2 או 5 סלוטים. מחיר הכניסה של המכשיר צפוי להיות 79,000 דולר אמריקאי. המכשיר תואם לעבודה עם תוכנות התכנון המובילות בשוק, כולל LabVIEW, Visual Studio ו-MATLAB, וכן תוכנות מבית Agilent דוגמת Signal Studio, אשר מאפשרות להגדיר ולייצר אותות וצורות גל במחשב- ולהעבירן ישירות אל המחולל.

למידע נוסף על M8190A: לחץ כאן

עוד על AXIe: האסטרטגיה המודולרית של Agilent

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה