גורו האיחסון משה ינאי, תרם לטכניון 40 מיליון שקל

14 יוני, 2011

ינאי הוא בוגר מחזור 1975 של הטכניון. הוא פיתח את ארכיטקטורת סימטריקס שהפכה את EMC לענקית גלובלית, ואת ארכיטקטורת האיחסון המבוזר של XIV הישראלית שנימכרה ליבמ. ינאי רשם 40 פטנטים על שמו בתחום האיחסון

ינאי הוא בוגר מחזור 1975 של הטכניון. הוא פיתח את ארכיטקטורת סימטריקס שהפכה את EMC לענקית גלובלית, ואת ארכיטקטורת האיחסון המבוזר של XIV הישראלית שנימכרה ליבמ

EMC איחסון טכניוןמשה ינאי, הנחשב לאחד מהמנדסים פורצי הדרך שהשפיעו עמוקות על תחום איחסון הנתונים בעולם, קיבל מהטכניון את אור יקיר הפקולטה להנדסת חשמל. ינאי, שהוא בוגר הטכניון בהנדסת חשמל, תרם לטכניון 40 מיליון שקל אשר ישמשו כפרסי הצטיינות למרצים ולטודנטים מצטיינים.

בטקס קבלת האות השתתפו רבים מעמיתיו ובוגרים נוספים של מחזור 1975 בפקולטה, שארבעה מביניהם משמשים כיום כפרופסורים בטכניון. משה ינאי סיפר בהתרגשות שהוא "נולד בזמן הנכון ולמד במוסד הנכון".

מאלביט ל-EMC

הוא סקר את התפתחות תחום איחסון המידע מאז למד בטכניון ואמר שהמהפיכה הדיגיטלית תגרום לכך שבשנתיים הבאות ייווצר יותר מידע מאשר נוצר באלפי השנים האחרונות. ינאי החל את דרכו בחברת אלביט שבה החל לפתח פתרונות איחסון ממוחשבים. לאחר מכירת חטיבת האיחסון של אלביט ל-EMC, הפך ינאי לכוח הטכנולוגי המוביל בחברה, ונחשב לאחד מהאנשים בעלי התרומה הגדולה ביותר לצמיחתה לחברת ענק.

בין השאר, בסוף שנות ה-80 פיתח ב-EMC את ארכיטקטורת Symmetrix Storage Array. במקום השימוש בכוננים גדולים, סימטריקס מאפשרת לשרתים רבים להתחבר לאותו אמצעי איחסון באמצעות ממשק מערכת קטן. הדבר הביא לשיפור ביצועים ושינה את האופן שבו חברות יכולות לאחסן, להגן ולהשתמש במידע. סימטריקס היתה למוצר הדגל של EMC והפכה אותה לאחת מהמובילות בתחום איחסון המידע.

40 פטנטים

החידוש הבא של ינאי היה ה-Truly Scalable Grid Storage System שפיתח בחברת XIV הישראלית שהוקמה ב-2003. המערכת פותחה במטרה לפשט את המורכבות הגוברת של מידע תאגידי ומאופיינת ביכולת הסתגלות לצרכים משתנים באמצעות מערך איחסון זול יחסית, אמין וקל לניהול. לאחר השקתה ב-2005, הפכה מערכת האיחסון לפופולרית בבנקים גדולים ובקרב ספקיות שירותי אינטנרט ותקשורת. בדצמבר 2007 נמכרה XIV ליבמ.

משה ינאי רשם 40 פטנטים הנוגעים לטכנולוגיות פורצות דרך בתחום איחסון ממוחשב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , כללי