ECI ,CEVA ומוטורולה הצטרפו לקונסורציום הישראלי לרשת חכמה

31 אוגוסט, 2011

הקונסורציום יפתח טופולוגיות תקשורת חדשות עבור רשתות חשמל חכמות של הדור הבא. התפיסה המרכזית העומדת מאחוריו היא שהרשתות החכמות מאפשרות לכל לקוח המחובר לרשת להיות גם צרכן המקבל ממנה אנרגיה, וגם ספק התורם לה עודפי אנרגיה

הקונסורציום יפתח טופולוגיות תקשורת חדשות עבור רשתות חשמל חכמות

ECI MOTOROLA CEVA ENERGYאתמול הוכרז על הקמתו של קונסורציום ישראלי חדש במסגרת תוכנית מגנט של לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. הקוסורציום החדש, ISG, יפתח את הדור הבא של רשתות תקשורת מאוחדות ופתרונות ניהול רשת חכמה עבור תשתית החשמל.

הקונסורציום יפעל 3-5 שנים במימון משרד המדען הראשי בתמ"ת. בקונסורציום החדש משתתפות מספר חברות ישראליות מפתיעות בהן: מוטורולה, ECI וחברת CEVA.

ארכיטקטורות חדשניות

הקונסורציום יתמקד ברשתות חכמות עתידיות, ויעסוק בסוגיות ניטור ותקשורת, ובקרת הפצה וייצור חשמל אל הבתים ומהם אל מרכז הרשת. התפיסה המרכזית העומדת מאחוריו היא שהרשתות החכמות מאפשרות לכל לקוח המחובר לרשת להיות גם צרכן המקבל ממנה אנרגיה, וגם ספק התורם לה עודפי אנרגיה ירוקה שהוא מייצר (Prosumer: Seupplier+Consumer).

הקונסורציום הישראלי יתמקד במספר נושאי מחקר ופיתוח: ארכיטקטורות מבוזרות וטופולוגיות המאפשרות יכולת התרחבות ושרידות של רשתות התקשורת לתשתיות חשמל. הערכת מודלים אפשריים למערכות בקרת צריכה ותגובה של הרשת. פיתוח טכנולוגיות ופרוטוקולים לחיזוי בזמן-אמת של תקלות פוטנציאליות, בידוד אוטומטי של האזורים הפגועים והפעלה אוטומטית של תהליכי התאוששות רשת התקשורת ורשת החשמל. שיטות להערכת יציבות רשת החשמל, לניהול רשתות מקומיות ורשתות מבוזרות, ושיפור היעילות והקיבולת של רשתות תקשורת הפועלות על-גבי קווי חשמל (Power Line Communication).

משתתפות נוספות בקונסורציום כוללות את החברות יתרן תקשורת, ואת PowerCom RUGGEDCOM ו-Control Applications. השותפות האקדמיות יהיו אוניברסיטת בן-גוריון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב המרכז הטכנולוגי חולון והמרכז האוניברסיטאי באריאל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: כללי