מולי אדן: "ה-Ultrabook פותח בהנחה שה-PC הפך למוצר צרכני"

26 ספטמבר, 2011

פלטפורמת המחשוב החדשה של אינטל תצא לשוק בסוף 2011 ומבוססת על המעבד Sandy Bridge שפותח בישראל. היא מיועדת לספק מחשבים מהירים יותר, חסכוניים יותר ועשירים ביכולות גרפיות, המאפשרים לייצר תכנים ולצרוך תכנים. בשורה התחתונה: אינטל מאמינה שבניגוד לציפיות - שוק ה-PC ממשיך לצמוח

לדברי אדן, הפעם החל התכנון ההנדסי של פלטפורמת אולטראבוק רק לאחר מחקרי השוק – ולא לפניהם כבעברINTEL PC ULTRABOOK

במהלך פגישה עם עיתונאי טכנולוגיה היום בתל-אביב, הסביר סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת לקוחות ה-PC של אינטל, מולי אדן, את האופן שבו פותח ה-Ultrabook, שהוא קונספט חדש של מחשב אישי נייד, קבל במשקל, בעל חיי סוללה ארוכים מאוד ועתיר ביצועים.

לדבריו, בניגוד למסורת שהתפתחה באינטל בעשרות השנים האחרונות, המפרטים החדשים הוגדרו לאחר סדרת מחקרים בתחומי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, על-מנת להבין מה הן התכונות שיהפכו את המחשב האישי מלוצר נחשק על-ידי לקוחות. רק לאחר מכן ישבו מהנדסי אינטל והגדירו פלטפורמה המתאימה למאפיינים שנבחרו.INTEL PC

לדבריו, הדבר נובע מההכרה שחילחלה באינטל, שלפיה המחשב הפך למוצר צריכה לכל דבר, ולכן החלטת הקנייה היא רגשית ולא רק שכלתנית. "המחשב האישי פותח לצרכים ארגוניים, כדי לייעל את העבודה, ולכן התקשורת שלנו ושל יצרני המחשבים היתה מול מנהלי מערכות מידע שקיבלו החלטות על פי שיקולים כלכליים וטכניים. כיום המצב שונה. בשנת 2000 נמכרו 71% מהמחשבים לשוק הארגוני ורק 29% לצרכנים פרטיים.  ב-2005 נמכרו 41% מהמחשבים ללקוחות פרטיים וב-2010 נמכרו 66% מהמחשבים לצרכנים.

הממצאים האלה דחפו את אינטל לפתח פלטפורמה שנועדה להיות מדליקה: הם כוללים טכנולוגיית "התחלה זריזה" ((Rapid Start, כדי שיתעוררו מיידית לפעולה, טכנולוגיית ברק (Thunderbolt Technology), שהיא פרוטוקול קלט/פלט חדש המאפשר לחבר אל המחשב אבזרי מדיה שונים ולהעביר תכנים במהירות של 10Gbps באמצעות כבל.

היא פותחה באינטל בשם Light Peak והובאה לשוק בשיתוף עם אפל. המחבר דומה למחבר USB, אולם הוא קטן יותר ותומך בפרוטוקולי PCI Express ו-DisplayPort. בנוסף, המחשבים כוללים טכנולוגיית Identity Protection להגנת זהות וטכנולוגיית Intel Anti-Theft להתמודדות עם גניבה, הכוללת יכולת השמדה מרחוק של התוכן המצוי במחשב שנגנב.

PC PROTOCOL PCI EXPRESS

המהפיכה הישראלית השלישית

למרכז הפיתוח של ישראל תפקיד מרכזי בעיצוב הקונספט החדש, מכיוון שהמעבד הפועל בתוכו Sandy Bridge, פותח בישראל. למעשה מדובר במהפיכה השלישית שבה מעורב מרכז הפיתוח הישראלי. בשנת 1995 הוא פיתח את המעבד פנטיום MMX, שהכניס את המולטימדיה לתוך המחשב האישי. ב-2003 פותח בישראל המעבד Centrino שהיה מעבד ייעודי למחשבים ניידים, ולמעשיה הוביל את מהפיכת הניידות של אינטל. עליו אמר פעם אננדי גרוב שבזכותו אינטל לא התמוטטה.

 

השלבים הבאים: Ivy Bridge ו-Haswell

המחשבים הראשונים בסדרת אולטראבוק צפויים לצאת בסוף 2011 ובתחילת 2012. בשנה הבאה אינטל תציג מעבד מרכז חדש עבורם, Ivy Bridge. הוא יהיה מבוסס על Sandy Bridge אולם ייוצר בתהליך של 22 ננומטר ויצוייד במעבד מדיה חזק יותר. לדברי אדן, מעבד מרכזי מודרני כולל שלושה מרכיבים מרכזיים: מעבד כללי (CPU), מעבד גרפי (GPU) ומעבד מדיה (MPU). "האיזון ביניהם מגדיר את מאפייניו המרכזיים של המחשב".

ב-2013 מתכננת אינטל להוציא לשוק את המעבד השלישי בסדרה: Haswell. במעבד הזה עיקר הדגש יושם על חסכון: גם הוא ייוצר בטכנולוגיית Tri-Gate החדשה בגיאומטריה של 22 ננומטר, אולם הוא יהיה חסכוני פי 20 מקודמיו ויאפשר למחשב להיות מקושר במצב המתן (Standby) במשך יותר מ-10 ימים.

האם שוק ה-PC דועך?

אינטל דוחה את הטענות שלפיהן סמארטפונים וטאבלטים יפגעו קשה בשוק המחשבים האישיים. אדן: בעולם נמכרים היום מיליון מחשבים ביום, ואפילו המכירות של מחשבי דסקטופ צומחות בכ-2% בשנה. כיום המוקד הצמיחה נמצא בשווקים המתפתחים. השנה למשל סין עברה את ארה"ב כשוק ה-PC הגדול בעולם, וברזיל עברה את גרמניה כשוק השני בגודלו בעולם.

"מחקרים שביצענו מראים שברגע שמחיר ה-PC בארץ מסויימת יורד לרמה של 3-5 שבועות עבודה, המכירות מתחילות לצמוח. כיום מחיר ה-PC בשווקים המתפתחים הוא 10.8 שבועות ועד לשנת 2015 הוא יירד ל-4.2 שבועות עבודה. בסין הוא יגיע באותה שנה ל-2.8 שבועות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , מחשבים ומערכות משובצות