סגן נשיא פרוסט אנד סאליבן מחפש בארץ פתרונות למשבר הרפואה: "ישראל היא כמו עמק הסיליקון, אבל על סטרואידים"

10 אוקטובר, 2011

במסגרת הכנס ותערוכת MDDMI לטכנולוגיות רפואיות, תאר דורמן פולווויל את משבר הבריאות המחמיר בעולם: "כ-2 מיליארד בני-אדם יהיו בשנת 2050 מעל גיל 65, בהם 38% מתושבי יפן ן-30% מתושבי גרמניה. דרך היחידה להתמודד עם מגמות אלה ולהציל את מערכת הרפואה העולמית היא באמצעות חידושים טכנולוגיים"

דורמן פולווויל: "אני מבקש שהחוכמה של היזמים הישראלים תסייע לעולם להתמודד עם משבר הבריאות"

"בכל פעם שאני מגיע לישראל אני מופתע מחדש מהטכנולוגיות המדהימות המפותחות במקום כל-כך קטן", סיפר היום סגן נשיא חברת המחקר Frost & Sullivan לתחום הבריאות ומדעי החיים, דורמן פולוויל, בפתיחת כנס ותערוכת MDDMI לפיתוח וייצור מכשור רפואי, שהתקיים במרכז הקונגרסים בחיפה.

MDDMI 2011 MEDICAL DEVICESעולם גריאטרי

דורמן סקר את המגמות המרכזיות בתחום הרפואה בעולם שמהן עולה כי טכנולוגיות חדשות אינן הזדמנות עסקית, אלא צורך דחוף שיכול להציל את העולם מפני אסון בריאותי. "כאשר אנחנו בודקים את המגמות במבט-על ולאורך זמן אנחנו מגלים תהליכים מטרידים. כ-2 מיליארד בני-אדם יהיו בשנת 2050 מעל גיל 65: בהם 38% מתושבי יפן ן-30% מתושבי גרמניה.

"ככל שהאנשים מבוגרים יותר הם צורכים יותר משאבי בריאות וכבר היום כ-30% מהאוכלוסייה מנצלת 90% מכל משאבי הרפואה בעולם. אנחנו חייבים לשנות את המשוואה ולהשקיע יותר משאבים באנשים הבריאים באמצעות רפואה מונעת. אם לא נעשה זאת, נגיע למצב שבו 65% מבני-האדם יהיו חולים כרוניים".

קודם גוגל, אחר-כך רופא

דורמן העריך שהדרך היחידה להתמודד עם מגמות אלה ולהציל את מערכת הרפואה העולמית היא באמצעות חידושים טכנולוגיים, שחלק מניצניהם נראים כבר היום. "הטכנולוגיה מאפשרת לרפואה להתקרב אל הבית ולא להתמקד בבית החולים המסורתי כבר היום המפגש הראשון בין החולה לבין מערכת הבריאות איננה במפגש עם הרופא – אלא בגוגל.

לקראת סיום דבריו הוא פנה ישירות אל היזמים הישראלים. "בישראל יש חוכמה יוצאת דופן. ישראל היא בעיני כמו עמק הסיליקון, אבל על סטרואידים. אתם מובילים בעולם בתחום הרשומה הרפואית, ולכן אני מבקש שהחוכמה של היזמים הישראלים תסייע לעולם להתמודד עם משבר הבריאות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , כללי , מכשור רפואי