SolarEdge מהוד השרון גייסה 37 מיליון דולר

25 אוקטובר, 2011

חברת GE הצטרפה לגיוס והגדילה את חלקה בחברה. ההון מיועד לממן את הרחבת פעילותה בעולם, כדי לקדם את פתרון האופטימיזציה והניהול שלה למערכות אנרגיה סולאריות לרמה של תקן איכות עולמי. דורון נחומי, מקרן NVP, יצטרף לדירקטוריון החברה

הפתרון של החברה זכה במספר פרסים בינלאומיים, בהם פרס Red Herring לטכנולוגיות פורצות דרך ב-2010

solar power optimization and PV monitoringחברת SolarEdge מהוד השרון, המפתחת מערכות לאופטימיזציה של הפקת חשמל באמצעות מערכות סולאריות, השלימה גיוס הון בהיקף של 37 מיליון דולר בהובלת קרן Norwest Venture Partners. ההון שגוייס ישמש למימון הרחבת הפעילות של החברה בשוקי יעד בעולם, ובהגדלת קיבולת הייצור שלה.

GE מגדילה את השקעתה

המשקיעים הנוכחיים בחברה כוללים את אופוס קפיטל, וולדן אינטרנשיונל, ג'נסיס, ורטקס, לייטספיד וחברת GE, אשר החליטה להגדיל את חלקה בחברה, והשתתפה גם בגיוס הנוכחי באמצעות קרן ההשקעות שלה, GE Capital. בעקבות הגיוס, יצטרף דרור נחומי, שותף ב-NVP, לדירקטוריון החברה.

לדברי נחומי, SolarEdge ביססה עת מעמדה כחברה מובילה בתחום האופטימיזציה של תפוקת הפנלים הסולריים. "הגיוס הנוכחי מיועד לממש את הפוטנציאל הטמון בחברה, להאיץ את פעילותה הגלובלית ולמתג אותה כחברה המגדירה את תקני היעילות והבטיחות בתחום האנרגיה הסולרית".

קרן NVP הינה קרן הון סיכון הפועלת מפאלו-אלטו, קליפורניה, ומנהלת השקעות בהיקף של כ-3.7 מיליארד דולר. לקרן חברות בנות גם בהודו ובישראל (הרצליה). הקרן החלה לפעול לפני כ-50 שנה, ועד היום השקיעה ביותר מ-500 חברות.

solar power optimization and PV monitoring
הנהלת SolarEdge בהוד השרון

בחודש אוקטובר 2010 השלימה החברה גיוס הון בהיקף של 25 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים של החברה, בהם: אופוס קפיטל, ג'נסיס, וולדן, ורטקס, ORR Partners ו-JP Asia Capital Partners. יו"ר, מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, גיא סלע, אמר שהגיוס יאפשר לחברה להכפיל את היקף הייצור.

אלקטרוניקה סביבתית

חברת SolarEdge מפתחת פתרון אופטימיזציה של מערכות איסוף אנרגיה אלטרנטיבית. הפתרון של החברה זכה במספר פרסים בינלאומיים, בהם פרס Red Herring לטכנולוגיות פורצות דרך ב-2010.

module-level power optimization
סכימת הפתרון הכולל של SolarEdge לייעול הפקת אנרגיה סולארית

הפתרון בנוי משלושה מרכיבים מרכזיים: מערכת PowerBox לשיפור הביצועים של כל מודול PV באמצעות מעקב אחר כמויות האנרגיה והמרת ה-DC/CD של כל מודול, ממיר DC/AC להבטחת יעילות המערכת הסולארית בתנאים משתנים, ויישום מבוסס רשת, SolarEdge Monitoring Portal, המנטר את כל המערכת הסולארית עד רמת המודולים הבודדים ומתריע על תקלות וביצועים לקויים במתקן הפקת האנרגיה.

שותפות אסטרטגית עם פלקסטרוניקס

החברה הוקמה בשנת 2006 ומעסיקה מעל 140 עובדים. הנהלתה ממוקמת בהוד השרון, והיא מפעילה משרדים גם בקנדה, ארה"ב, יפן וגרמניה. בשנת 2009 היא החלה בייצור סדרתי של המוצרים באמצעות קבלנית הייצור פלקסטרוניקס, ובמרץ 2010 נחתם בין שתי החברות הסכם ייצור גלובלי, שלפיו פלקסטרוניקס תייצר את המוצרים של SolarEdge במפעלה שבמגדל העמק ובמפעילם נוספים בעולם. כיום מעסיקים קווי הייצור של פלקסטרוניקס כ-250 עובדים העוסקים בייצור והרכבת מוצרי SolarEdge.

חברת SolarEdge הוקמה על-ידי קבוצה של יזמים בעלי ניסיון בפיתוח מערכות מתקדמות ובעלות שרידות גבוהה. בהם: המנכ"ל גיא סלע, לשעבר שותף בקרן סטאר ומנהל מעבדות פיתוח לאומיות, סגן נשיא למו"פ יואב גלין, אשר שימש מנהל צוותי פיתוח במעבדות לאומיות בישראל, סגן נשיא לטכנולוגיות ליבה מאיר גזית, שקיבל את פרס ישראל לביטחון, וארכיטקט התוכנה הראשי, אמיר פישלוב, שעסק בפיתוח תוכנות מיוחדות עבור מעבדות מחקר לאומיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: כללי