בלעדי: זיילינקס מפתחת רכיב FPGA הטרוגני שיכיל גם מעגלים אופטיים ואנלוגיים. צפוי לצאת לשוק ב-2012

21 נובמבר, 2011

הרכיבים החדשים יתבססו על טכנולוגיית Stacked Silicon Interconnect שהחברה פיתחה ביחד עם TSMC ו-Amkor Technology. הם יהיו מורכבים משבבי FPGA מיתכנתים שיוצבו על-גבי משטח סיליקון לצד מעגלים אנלוגיים, מודולים אופטיים וזיכרונות. הפיתוח מתבצע בשיתוף פעולה עם לקוחות מרכזיים

Semico Research מעריכה שרכיבים חדשניים ישחררו את שוק ה-FPGA ממעטפת המכירות שבה הוא לכוד 2016

חברת זיילינקס (Xilinx), יצרנית רכיבי ה-FPGA (רכיבים מיתכנתים) הגדולה בעולם, מתכננת להוציא לשוק סדרה חדשה של רכיבים מיתכנתים, הכוללים מעגלים נלווים מסוגים שונים. בהם: זיכרונות, מעגלים אנלוגיים ואפילו מודולים אופטיים. כך נודע ל-Techtime בשיחת תדרוך של החברה.

טכנולוגיית ייצור חדשה

הרכיבים החדשים יתבססו על טכנולוגיית Stacked Silicon Interconnect שהחברה פיתחה ביחד עם TSMC ו-Amkor Technology. זוהי טכנולוגיית מארז חדשה המוגדרת כ-2.5D, מכיוון שהיא מאפשרת להציב מספר שבבי סיליקון זה לצד זה, ולקשר אותם באמצעות שבב בסיס גדול יותר, בלא צורך במוליכי מתכת. בשיטה זו מושגת רמת צפיפות גבוהה של סיליקון, בלא צורך לייצר שבבים בעלי שטח גדול מאוד, אשר שיעור התפוקה שלהם (Yield) הוא נמוך מאוד יחסית.

Xilinx
סיליקון בשניים וחצי מימדים: טכנולוגיית Stacked Silicon Interconnect

לאחרונה הכריזה זייליניקס על הרכיב המיתכנת Virtex-7 2000T, שהוא הרכיב הראשון המיוצר בטכנולוגיה החדשה. להערכתה זהו הרכיב הלוגי המיתכנת הגדול בעולם. הוא מיוצר בגיאומטריה של 28 ננומטר וכולל 6.8 מיליארד טרנזיסטורים. הוא כולל 2 מיליון תאים לוגיים, שהם שווי-ערך ל-20 מיליון שערים לוגיים ברכיבים ייעודיים (ASIC). לוח הבסיס של מיוצר בגיאומטריית סיליקון של 65 ננומטר, מכיוון שהוא לא כולל טרנזיסטורים. טכנולוגיה זו מאופיינת בזמני השהייה של כ-1 ננו-שנייה, שזהו כמעט זמן המעבר הצפוי של האות אם הרכיב היה מיוצר בשבב סיליקון יחיד.

תוכנית 2012

כיום בנוי הרכיב ממספר מעגלי FPGA זהים. על-פי התוכנית של זיילינקס, בשנת 2012 ייצאו רכיבים חדשים בעלי Stacks  שונים, אשר יכוונו אל שוקי יעד מוגדרים. בין השאר, הכוונה היא לשלב שבבים אופטיים, שבבים אנלוגיים וזיכרונות בנפחים שונים. המוצרים החדשים נמצאי כעת בשלבי פיתוח בשיתוף פעולה עם מספר לקוחות אסטרטגיים גדולים של החברה. באתר האינטרנט של החברה ניתן אפילו לראות סרטון וידאו שבו מוצג שבב הטרוגני בפעולה.

Xilinx TSMC
תחזית שוק ה-FPGA העולמי. מקור: Semico

בזיילינקס מעריכים שלאחר מספר שנים של קפאון יחסי בשוק ה-FPGA, הוא מתחיל לצמוח בעקבות שיפור הביצועים הכולל בתעשייה. סקר שוק של חברת Semico Research העריך לאחרונה ששוק ה-FPGA העולמי יגיע להיקף של כ-9 מיליארד דולר בשנת 2016, בעקבות הופעת רכיבים עתירי ביצועים. זאת, לאחר עשור כמעט שלם הוא היה נעול בתוך מעטפת של כ-4 מיליארד דולר בשנה.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: כללי