ימאהה מגיחה מהמזרח: החלה לשווק מכונות SMT באירופה ובישראל

18 דצמבר, 2011

עד היום פעלה חברת ימאהה רק במזרח הרחוק, כאשר השוק האירופאי נשאר נחלתה של שותפתה העסקית והטכנולוגית, אסמבליאון. לאחרונה ימאהה בנתה רשת הפצה באירופה ובמזרח התיכון ומינתה את חברת DKR סוכנויות לנציגתה בישראל. DKR מייצגת בארץ גם את אסמבליאון

עד השנה חולק העולם לשני איזורי שיווק בין ימאהה לבין אסמבליאון

המבקרים בתערוכת פרודוקטרוניקה (Productronica) שנערכה בחודש שעבר במינכן נתקלו בביתן מפתיע: חברת Yamaha IM נחשפה בו לראשונה בפני השוק האירופי, והציגה את מגוון מכונות השמת ה-SMT שהיא מייצרת.

SMT
הכניסה לאירופה: ביתן ימאהה IM בתערוכת פרודוקטרוניקה

הסיבה להפתעה נעוצה בכך שעד היום פעלה חברת ימהה רק במזרח הרחוק, כאשר השוק האירופאי נשאר נחלתה של שותפתה העסקית והטכנולוגית במשך 23 שנה, אסמבליאון (Assembleon). למרות שהחברה פירסמה הודעה לעיתונות בתערוכה, שבה היא הסבירה שהסכם שיתוף הפעולה עם אסמבליאון הוארך בשנה נוספת, מדובר במהלך רחב היקף ומעניין מאוד.

Pick and Place SMT
הנהלת ימאהה בגרמניה

התחלה הדרגתית

החברה נכנסה לתחום לאחר שהחלה לפתח מכונת השמה לצורכיה העצמיים. בשנת 1984 היא החלה למכור את המכונות באמצעות חברת פיליפס אסמבליאון, תחת המותג אסמבליאון. ב-1987 היא השיקה את מכונות המותג שלה עצמה, והפכה למתחרה בקנה מידה מלא בשוק מכונות ההשמה.

במקביל היא ייבאה יכולות נוספות מתחומי העיסוק האחרים שלה (מנועים ימיים ואופנועים), דוגמת השליטה במנועי סרוו וטכנולוגיות עיבוד תמונה, כדי פתח מוצרים משלימים לקווי ייצור אלקטרוניים. בנוסף לציוד הייצור, חטיבת המכונות החכמות (Intelligent Machines) של ימהה מפתחת גם רובוטים תעשייתיים.

כניסה לשוק הבית של אסמבליאון

בחודש יוני 2011 הודיעה החברה שמאז הקמתה היא מכרה 30,000 מכונות השמת SMT. באותו חודש היא גם הודיעה על הקמת שתי חברות בנות באירופה ובארצות הברית אשר ישווקו את מוצריה בטריטוריות החדשות: Yamaha Motor IM Europe הפועלת מהעיר Neuss בגרמניה, ו- Yamaha Motor IM America, שהחלה לפעול בחודש אוגוסט ממדינת ג'ורג'יה בארה"ב.

מדובר במעין טריטוריות חדשות: אומנם המכונות של ימאהה נמכרות באזורים אלה (כולל ישראל) משנת 1988, אולם הן יוצרו עבור חברת פיליפס (מאוחר יותר אסמבליאון ההולנדית) ונמכרו תחת שם המותג שלה. במסגרת הקמת חברת המכירות האירופית, בנתה ימאהה מערכת הסכמים עם מפיצים ומשווקים בטריטוריות של ארצות הברית אירופה והמזרח התיכון. במסגרת זאת היא מינתה את חברת DKR סוכנויות לנציגתה בישראל.

לדברי עמיר קפלן, מנכ"ל ובעלים DKR, החברה ממשיכה לשווק בארץ גם את מכונות ההשמה של אסמבליאון. "אסמבליאון מתמחה במכונות בעלות קצבי השמה גבוהים, וימאהה מתמחה במכונות דרג הביניים, לכן הן משלימות אחת את השנייה בפורטפוליו של DKR".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , נציגויות , שיווק והפצה