ניפתח אתר WhoSell, לאיתור יצרנים וספקים של רכיבים אלקטרוניים

22 ינואר, 2012

האתר הוקם על-ידי רפי אבירם, ששימש כמנהל עסקי ב-TI ישראל וסמנכ"ל בכיר בטלסיס וב-CRG. הוא מאפשר לאתר את כל מקורות האספקה של רכיבים לתעשיית האלקטרוניקה בישראל, ומעניק תמיכה לספקים מכל הגדלים, כולל קטנים מאוד

"כיום רשומים באתר יותר מ-4,000 יצרנים ו-150מפיצים מקומיים, והוא כולל אלפי סוגי מוצרים"

רפי אבירם
רפי אבירם, מנכ"ל ומייסד WhoSell

היום (א') ניפתח האתר WhoSell לחיפוש רכיבים אלקטרוניים, אשר מאפשר לצוותי פיתוח ולחברות אלקטרוניקה ישראליות לאתר יצרנים וספקים מקומיים.

האתר נמצא בכתובת www.whosell.co.il ומספק לתעשיית האלקטרוניקה הישראלית בסיס נתונים פתוח של מוצרים, יצרנים וספקים מקומיים.

בסיס נתונים רחב

מייסד ומנכ"ל האתר, רפי אבירם, מסר ל-Techtime שהחליט לפתוח את האתר למרות שבסיס הנתונים עדיין לא הושלם, "לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצד שותפים עסקיים בתעשייה, אשר ביקשו להתחיל לעבוד מולו".

לדבריו, כיום רשומים באתר יותר מ-4,000 יצרנים ו-150מפיצים מקומיים, והוא כולל אלפי סוגי מוצרים. "זו רק ההתחלה, מכיוון שאנחנו מצויים בעיצומו של תהליך הרחבת בסיס הנתונים. להערכתי, בתוך תקופה קצרה נגיע למצב שבו הלקוחות יוכלו לאתר את הספקים של כל הרכיבים בתעשיית האלקטרוניקה".

מנוע חיפוש ייחודי

רפי אבירם מכיר היטב את הצרכים של הלקוחות בתעשייה. ב-10 השנים האחרונות הוא מילא תפקידי ניהול בכירים בתחום הפצת רכיבים אלקטרוניים בשוק הישראלי: הוא שימש כמנהל ערוצי ההפצה בחברת טקסס אינסטרומנטס (TI) ישראל, סמנכ"ל בכיר בטלסיס וסמנכ"ל בכיר ב-CRG.

אבירם: "בתקופה הזו התברר לי שמהנדסים ומנהלי רכש בתעשייה מחפשים מקור מידע אמין על הספקים של המוצרים השונים. בעקבות זאת התחלנו בפיתוח האתר. התהליך נמשך כחצי שנה, שבמהלכה פותח מנוע חיפוש חכם מאוד המסתתר מאחורי ממשק פשוט, אשר מספק תשובות רלוונטיות לשאלות החיפוש.

"מנוע החיפוש המיוחד שפיתחנו יודע להבין מה הלקוח מחפש, האם ספק, יצרן או מוצר. כאשר המנוע לא מוצא ערך מסויים, אנחנו מקבלין חיווי מיידי ומשלימים את בסיס הנתונים. בצורה כזו נבנה בסיס הנתונים מדי יום והוא מתעדכן תמידית".

כיצד האתר שומר על אמינותו?

"כדי להירשם באתר, כל מפיץ מקומי המגדיר את עצמו כמפיץ מורשה של יצרן, צריך לספק לנו אסמכתא שהוא אכן המפיץ או הנציג המורשה (Rep) של היצרן". לדבריו, למרות שיש פתרונות דומים בחו"ל, קיים צורך באתר מקומי: "אתרי החיפוש בחו"ל, כמו FindChip.com למשל, מתממשקים רק לחברות גלובליות המקושרות ישירות למחסני המלאי של המפיצים הגדולים שלהן. אולם בארץ יש הרבה מאוד מפיצים מקומיים שאין להם את מערכת הגישה הזו ולכן לא יכולים להיות מיוצגים".

תמיכה גם במפיצים הקטנים

"אתר whosell.co.il מספק מענה גם למפיצים קטנים מאוד. מהנדסים ואנשי רכש יכולים לגלות באמצעותו מקורות נוספים למוצר שהם מחפשים, מכיוון שאנחנו נותנים מקום לכל מקור, ללא תלות בגודל. המיקוד שלנו הוא בשרשרת האספקה. הוא מסייע למשתמש לאתר את המקורות שאצלם הוא יכול למצוא את הרכיב המבוקש".

מהו החידוש מבחינת הלקוחות בארץ?

"אחד השירותים החשובים ביותר, הוא מתן אפשרות לשלוח בקשת הצעת מחיר ישירות מתוך האתר. כאשר מהנדס או מנהל הרכש מוצא ספק למוצר נידרש, הוא שולח לו בקשה באופן ישיר, ללא צורך ביציאה מהאתר והרמת טלפון. בנוסף, במידה וערך מסויים לא נמצא, אנו מחוייבים לחזור ללקוח עם תשובות בתוך תוך 48 שעות".

כניסה לאתר הספקים הישראלי: www.whosell.co.il

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , רכיבים , שיווק והפצה