יבמ השיקה את משפחת PureSystems; השקיעה בה 2 מיליארד ד'

15 אפריל, 2012

משפחת מחשבי PureSystems החדשה פותחה במשך ארבע שנים ומבוססת על מערכת משולבת של שרתים, מערכי איחסון ותקשרות, המנוהלים באמצעות תוכנות מומחה המבצעות באופן אוטומטי פעולות תחזוקה ידניות ויקרות

המשפחה החדשה מבוססת על אוטומטיזציה של פעולות התחזוקה השוטפת

לאחר ארבע שנות פיתוח והשקעה של כ-2 מיליארד דולר, השיקה חברת יבמ את סדרת המחשבים החדשה PureSystems הבנויה ממערכות משולבות של שרתים, מערכי אחסון, סביבת תוכנת ניהול כוללת וידע נקודתי בתחומי יישום מוגדרים.

PureSystems המערכת החדשה נועדה לקצר את זמן ההקמה של מערכי מחשוב ממספר שבועות למספר שעות. חברת יבמ מעריכה שזו המערכת היחידה בשוק שיודעת לנהל גם את כל סוגי הפלטפורמות (שרתים, תקשורת, אחסון), שכבות וירטואליות ותוכנות ביניים.

אינטל, Power, לינוקס, יוניקס וחלונות

מגוון האופציות של מערכות PureSystems כולל שימוש במעבדי אינטל ומעבדי Power של יבמ ובחירה בארבע מערכות הפעלה: לינוקס, יוניקס, AIX או חלונות של מיקרוסופט. בנוסף, ניתן לבחור בין ארבע סביבות וירטואליזיצה וניהול עומסים: VMware, סביבת KVM של יצרנית הלינוקס Red Hat, Hyper-V של מיקרוסופט או PowerV של יבמ.

"המערכות החדשות מייצגות התקדמות חשובה בהתפתחות המחשוב", אמר סגן נשיא בכיר ביבמ לתחום חומרה ותוכנה, סטיב מילס. לדבריו, "אין כאן סביבה קניינית של יבמ אלא פתרון המבוסס על ריבוי ספקים".

פינוי תקציבי התחזוקה

הלב הטכנולוגי של המערכת המשולבת טמון בתוכנת ניהול מערכות שפותחה לאורך מספר שנים ומאפשרת אוטומטיזציה של תהליכי ההתקנה והעדכון של יישומי תוכנה, וניטור הביצועים של רכיבי חומרה, מערכות ההפעלה, תוכנות הווירטואליזציה, בסיס הנתונים, תוכנות התשתית והיישומים השונים.

עסקית, המשפחה החדשה נועדה לפנות תקציבי תפעול ותחזוקה המהווים כ-70% מתקציבי טכנולוגיות המידע, לטובת יעדים אחרים – כולל רכש מחשבים. להערכת חברת הייעוץ IDC בשנת 2011 חרגו שני שלישים מהפרוייקטים בתחום טכנולוגיות המידע מהתקציב הראשוני שלהם או פיגרו בלוח הזמנים. סקר מקביל של יבמ מעלה כי רק אחת מכל חמש מחלקות מחשוב בארגונים מסוגלת להשקיע את רוב תקציביה בחדשנות.

שלושה חידושים טכנולוגיים/עסקיים

משפחת PureSystems  מבוססת על שלושה חידושים טכנולוגיים מהותיים: תכנון לגידול פנימי (Scale-in), כלומר אופטימיזציה המאפשרת לשלב יותר עוצמת מחשוב בשטח נתון. אוטומטיזציה של פעולות תחזוקה שוטפת כמו הגדרת תצורה, ניהול שידרוגים, וניהול דרישות היישומים השונים. וכן, הכנה מראש לסביבת ענן: מערכות PureSystems נבנו מראש לעבודה בסביבת ענן ומאפשרות הקמה מהירה של ענן פרטי בשירות עצמי, הניתן להרחבה או לצמצום על פי הצורך, בתהליכים אוטומטיים.

יבמ משתפת פעולה עם יותר מ- 125 יצרני תוכנה, על מנת להציע יישומים המאושרים ומוכנים לעבודה בסביבת PureSystems. בהן גם חברות ישראליות כמו Earnix, Red Bend  ועוד. קטלוג מקוון לדפוסי מומחיות של יצרני תוכנה מפשט את תהליכי הרכישה, הפריסה והניהול של יישומים. כך, למשל, ניתן לקצר את משך ההקמה של מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) משלושה ימים לפחות משעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: SOFTWARE , חדשות , טכנולוגיות מידע