מתחלף מנכ"ל אלווריון: חזי לפיד מגיע במקום ערן גורב

19 אפריל, 2012

לפיד מגיע מתחום התקשורת וניהל מספר יחידות עסקיות בחברת אי.סי.איי. טלקום. אלווריון חתכה את תחזית המכירות לרבעון הראשון מ-45 מיליון דולר ל-33 מיליון. היא דיווחה על קשיים בהחזרת הלוואה של 30 מיליון דולר לבנק SVB, שמימנה את עסקת Wavion

גורב הגדיר מחדש את האסטרטגיה של אלווריון

ערן גורב
ערן גורב

מנכ"ל חברת אלווריון (Alvarion), ערן גורב, יפרוש מהתפקיד ב-6 למאי, מיד לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים של החברה. במקומו ייכנס לתפקיד חזי לפיד, מוותיקי תעשיית התקשורת. עד לאחרונה שימש לפיד כיו"ר ומנכ"ל חברת ציוד התקשורת Axerra Networks. לפני-כן הוא שימש כמנהל מספר יחידות עסקיתו בחברת אי.סי.איי. טלקום ותקופה מסויימת שימש כמנכ"ל חברת ח.מר תעשיות.

האם הלוואת SVB בסכנה?

בהודעה שפירסם יו"ר החברה, אמנון יעקובי, ניתן למצוא רמז לביקורת על גורב: "לדירקטוריון יש אמו מלא ביכולתו של חזי להשלים את התפנית בתוצאות של החברה", צוטט שהודעה של החברה שפורסמה היום בצהריים.

בתוך כך חתכה אלווריון את תחזית המכירות שלה לרבעון הראשון של 2012 מ-45 מיליון דולר ל-33 מיליון דולר, "כתוצאה מירידה גדולה מהצפוי במכירות מוצרים ותיקים".  החברה צפויה לדווח על הפסד ברבעון הראשון, הכולל גם הוצאה של 1.5 מיליון דולר – החזר על הלוואה של 30 מיליון דולר שקיבלה מסיליקון ואלי בנק (SVB) לצורך רכישת ווייביון. החברה מסרה שהיא נמצאת בדיוני עם הבנק בנוגע להלוואה, ככל הנראה מתוך הנחה שתתקשה להחזיר אותה בהתאם למתווה המקורי.

התפנית האסטרטגית

ערן גורב מונה למנכ"ל אלווריון בסוף 2009, אליה הגיע מחברת NICE שבה שימש כמנהל הפעילות בארצות הברית. בתקופתו חוותה החברה כמה משברים קשים וירידה בהכנסות ובמספר העובדים.  בתחילת 2011 הוביל גורב את החברה לביצוע שינוי ארגוני והתמקדות אסטרוגית חדשה המבוססת על יציאה הדרגתית מתחום הטלקום וכניסה לתחום פתרונות התקשורת הארגוניים והממשלתיים. במקביל, החברה התמקדה בהפיכתה לגוף המספק מגוון טכנולוגיות תקשורת בהתאם לצרכים של חברות הטלקום, ולא רק לחברת WiMAX כפי שזוהתה עד אז.

אסטרטגיה זו הובילה לעיסקת הרכישה של חברת Wavion בנובמבר 2011 תמורת 30 מיליון דולר. Wavion מספקת פתרונות תקשורת מבוססי Wi-Fi ונועדה להשלים את הפורטפוליו הטכנולוגי של אלווריון. בשנת 2011 המשיכו מכירות החברה לרדת, והסתכמו ב-173 מיליון דולר – ירידה של 20% בהשוואה ל-2010. באותה תקופה הסביר גורב שמטרת החברה היא להתמקד בריווחיות, מתוך כוונה להגיע לרווחיות של 45%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית