רינו דוברן: "השקת ה-LTE בעולם מתעכבת בגלל פוליטיקה"

8 מאי, 2012

מנהל תחום נתחים ומקורות אות של Agilent באזור EMEA הסביר שהחברות מעכבות את פריסת רשתות LTE מכיוון שהן רוצות למצות את ההכנסות מרשתות הדור השלישי. "צריך לזכור שהן שילמו הרבה מאוד כסף תמורת התדרים"

Agilent חשפה בכנס Wireless את מחולל האותות הווקטורי החדש N5172B

אג'ילנט רינו דוברן
רינו דוברן

"בדרך-כלל המעבר מדור סלולרי אחד לדור הבא נמשך כ-10 שנים, ומבחינה טכנולוגית כבר היינו יכולים להיות בשלב השימוש הנירחב ב-LTE, אולם השקת הדור החדש מתעכבת מסיבות פוליטיות", כך הסביר היום (ג') מנהל אזור EMEA בתחום נתחים ומקורות אות בחברת Agilent, רינו דוברן (Renaud Duverne) .

הדברים נאמרו בתשובה לשאלה מהקהל במהלך סמינר ה-Wireless של החברה, שנערך תחת הכותרת "שנת ההתפתחות". השם רומז להתפתחות טכנולוגיית LTE ששמה המלא הוא Long Term Evolution. בהמשך הסביר דוברן את כוונתו: "החברות מעכבות את פריסת רשתות LTE מכיוון שהן רוצות למצות את ההכנסות מרשתות הדור השלישי. צריך לזכור שהן שילמו הרבה מאוד כסף תמורת רכישת תדרי השימוש לדור השלישי, וחלק מהן לקחו הלוואות כדי לממן את הרישיונות. כעת הן רוצות למצות את היכולת שלהן להרוויח מההשקעות, לפני שהן עוברות לתדרים החדשים".

מיצוי ההשקעות הקיימות

בראיון ל-Techtime הוא סיפר שזו הסיבה שחברות רבות עדיין מבצעות השקעות במערכות מורשת כמו GSM ו-HSPA. להערכתו, מעבר לדרישות האלחוטיות שבהן ייאלצו להתמודד מערכות החומרה ומכשירי הטלפון של הדור הרביעי, הן יתמודדו עם עם ריבוי מערכות תקשורת פנימיות. "יכול להיות שיהיו בעיות נדידה (Roaming) מכיוון שיהיו מספר תדרי LTE. אירופה למשל מאמצת את התדר 2.6GHz ובארצות הברית מאמצים שני תדרים שונים: 2.6GHz ו-700MHz". לדבריו, המכשירים החדשים יהיו מצויידים במערכות תקשורת לארבעה תדרים שונים.

מחולל אותות לתקן 802.11ac

אג'ילנט Agilentבמהלך הכנס חשפה חברת Agilent Technologies את מחולל האותות הווקטורי החדש N5172B. הוא מיועד לשימוש בקרב מפתחי מערכות Wi-Fi הפועלות בתקן החדש IEEE 802.11ac, ומאפשר לייצר את האותות הנדרשים בתדרי 800MHz בשלב הנוכחי ו-160MHz בשלב הבא של התקן. לדברי רינו, השימוש בתקן החדש יתחיל ברמת המחשבים הניידים ומאוחר יותר ישולב גם במחשבי טאבלט ובסמארטפונים. "כבר עכשיו אינטל עובדת בישראל על שילוב התקן בתדר 800MHz בתוך מחשבי הלפטופ החדשים שיגיעו לשוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , WIRELESS , חדשות , ציוד בדיקה