Agilent מרחיבה את טווח היכולות של נתח ה-RF הנייד FieldFox

16 יולי, 2012

החידושים האחרונים ביכולות שהחברה מעניקה לנתח ה-RF הנייד שלה, דוגמת עמידה בתקני זעזועים צבאיים וטווח תדרים גבוה מאוד, מרמזים שיצרנית הצב"ד רואה בו פלטפורמה גמישה שעשויה להתפתח לקו מוצרים שלם ובעל מפת דרכים רחבה

"אפילו המחברים הקואקסיאליים משמשים כמוליכי-חום לקירור המכשיר"

Agilent Technologies FieldFox RF Analyzersאחת מההפתעות של הסמינר לבדיקת אלחוטיות ומיקרוגל ביישומים צבאיים שערכה חברת Agilent Technologies בחודש שעבר בבית הירוק ברמת-אביב, היתה הצגת המכשיר הידני Fieldfox לביצוע מדידות אלחוטיות בשטח. בדרך-כלל רואים את המכשיר בארועים המיועדים לתעשיית התקשורת, בעיקר תעשיות התקשורת האלחוטית, אולם רק לעתים נדירות הוא מקושר אל יישומים צבאיים.

בעקבות "HP8510 האגדי"

מנהל הפיתוח העסקי של Agilent לתחום המכשירים הניידים באזור EMEA, אנדרו בן, הסביר ל-Techtime, שפיתוח משפחת הנתחים הניידים FieldFox RF Analyzers, לפני שלוש שנים, פתח בפני החברה תחום פעילות וחשיבה חדשים לגמרי.

"המוצר יצר אצלנו שאיפה להביא לשטח (Outdoor) את רמת הדיוק המאפיינת מכשירים מעבדתיים. הוא מביא את הביצועים של HP8510 האגדי לרמת המכשיר הנייד".

לדבריו, החברה גיבשה את התפיסה החדשה בהדרגה. לפני כ-5 שנים היא הוציאה לשוק מד כבלים ואנטנות נייד (Antenna and Cable Tester). בעקבות הפופולריות של המכשיר החדש, היא שדרגה אותו באמצעות הוספת יכולות של נתח רשתות (Network Analyzer), לבצע גם בדיקות פאזה, ולא רק בדיקות אמפליטודה.

Agilent HP N9923Aהשלב הבא: מערכת מיקרוגל

המכשיר החדש שיצא תחת שם המותג FieldFox, התברר כקטגוריה בפני עצמה, אשר דורשת פתרונות טכנולוגיים מעניינים. כך למשל, מכיוון שהוא עובד באמצעות סוללה וצריך לעמוד בתנאי סביבה קשים, הוא צריך להיות אטום לחלוטים ללחות, מים ואבק. התוצאה היתה ביטול מערך הקירור המבוסס על מאווררים. המכשיר הנייד מקורר כולו באמצעות הולכת חום מתוחכמת, המנצלת כל פיסת מתכת זעירה. "אפילו המחברים הקואקסיאליים משמשים כמוליכי-חום לקירור המכשיר. הצלחנו לפתח מכשיר נייד העומד בתקני EMI ,CISPR ואפילו בתקן הזעזועים הצבאי MIL PRF 28800 F CLASS 2".

להערכתו רוב חברות התקשורת האלחוטית באירופה משתמשות ב-FielFox. "כיום אנחנו מספקים להן מכשירים הפועלים בתדרי 6GHz, 13GHz ו-20GHz, המביא אותו כמעט לתחום המיקרוגל". לפני כחודש ביצעה Agilent הרחבה נוספת של המכשיר, והוסיפה לו יכולת בדיקה לתחום ה-Time Domain, המאפשרת ללקוחות להשתמש בו כמערכת לבדיקת נתקים בקווי התקשורת. "המכשיר יכול לנטרל את ההשפעות של מחברים וכבלים במערכת הנבדקת ולזהות האם הם תקולים או תקינים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , WIRELESS , חדשות , ציוד בדיקה