נפטר עובדיה הררי, לשעבר מנהל תכנית המטוס "לביא" בתע"א
16 יולי, 2012
עובדיה הררי, לשעבר המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל תכנית מטוס הקרב "לביא", נפטר אתמול אחה"צ לאחר מחלה קשה. תחת הנהלתו ייצרה החברה ארבע אבות-טיפוס של הלביא, שניים מהם הוטסו בהצלחה מרובה
הררי: "הדור הבא של המל"טים יעבור מסלול דומה להתפתחות מטוסי קרב: בתחילה שימוש לצורכי מודיעין ולאחר-מכן לסגירת מעגל התקיפה"
עובדיה הררי, לשעבר המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית (תע"א), ומנהל תכנית לביא נפטר אתמול אחה"צ לאחר מחלה קשה. הררי הצטרף לתע"א בשנת 1970 כמהנדס פיתוח ותיכון מוקדם.
פרוייקט הלביא
ב-1975 הוא מונה לראש צוות משימה לתכנון מטוס קרב חדש. בשנת 1980 מונה לתפקיד המזוהה עם שמו יותר מכל: מנהל ומהנדס ראשי של מטוס הקרב "לביא". הררי נחשב לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם התע"א, בארץ ובעולם, בעיקר בתפקיד שמילא בשנות ה-80 כמנהל וכמהנדס הראשי של פרויקט ה"לביא". תחת הנהלתו, התע"א ייצרה ארבע אבות-טיפוס של ה"לביא", שניים מהם הוטסו בהצלחה מרובה. ב-30 באוגוסט, 1987, הופסק הפרויקט ע"י ממשלת ישראל, מסיבות תקציביות.
מהפיכה ארגונית וטכנולוגית
בשנת 1988, לאחר הפסקת פרויקט ה"לביא", מונה למנהל מפעל להב בחטיבת כלי טיס צבאיים של החברה, העוסק בהשבחות מטוסי קרב. כעבור ארבע שנים מונה למנהל מפעל מלמ של חטיבת האלקטרוניקה, יצרן מערכת נשק "חץ". בשנת 94' מונה מר הררי לסמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת כלי-טיס צבאיים. בשנת 97' מונה למשנה למנכ"ל לתפעול, ובנובמבר 2005 מונה לממלא מקום מנכ"ל התע"א. עובדיה הררי הוביל מהלך כלל ארגוני של שינוי תרבות בתעשייה האווירית, והטמיע בחברה את המתודולוגיות של "ניהול רזה" (Lean Thinking) ושיטות ניתוח אירועים ("קייזן") מודרניות.
הררי האמין תמיד בחשיבות של חדשנות בלתי פוסקת והיה מאנשי המקצוע הראשונים בעולם שהבין את חשיבות המטוסים ללא טייס (מל"טים) וחזה את עתידם. בהרצאה שנשא ביולי 2002 בכנס לציון מלאת שלושים שנה ליחידת מחקר ופיתוח (מו"פ) של משרד הביטחון, אמר הררי: "הדור הבא של המל"טים יעבור מסלול דומה להתפתחות מטוסי קרב: בתחילה שימוש לצרכים מודיעיניים (איסוף מידע), ולאחר מכן, לסגירת מעגל התקיפה. מדובר בתהליך איטי, בו המל"טים יצטרכו להוכיח את יעילותם המבצעית, אמינותם, זמינותם, והפעלתם בעלות תפעולית נמוכה".
עובדיה הררי היה חתן פרס ביטחון ישראל לשנים 1969 ו-1975, וחתן פרס ישראל לטכנולוגיה והנדסה לשנת 1987. הוא היה בוגר תואר ראשון (B.Sc) ותואר שני (M.Sc) בהנדסה אווירונאוטית מהטכניון שבחיפה, ובוגר תוכנית MBA למנהלים מאוניברסיטת INSEAD שבצרפת. מנכ"ל התע"א יוסי וייס, אמר כי עובדיה היה מעמודי התווך של החברה. "פועלו ותרומתו יישארו חקוקים לנצח בתולדותיה של התעשייה האווירית, מערכת הבטחון ומדינת ישראל. חבל על דאבדין ולא משתכחין". משה קרת, לשעבר מנכ"ל התע"א שעבד עם עובדיה הררי שנים רבות אמר כי "עובדיה תמיד שירת את התעשייה האווירית על הצד הטוב ביותר בכל תפקידיו. במקצועיות, במסירות ובנאמנות הקדיש כישרונותיו הרבים לחברה".
ההלוויה תתקיים היום בשעה 16:00 אחה"צ בבית העלמין החדש, נווה הדר שבהוד השרון
פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

