אלוט רוכשת את Oversi Networks הישראלית ב-21 מיליון דולר

31 יולי, 2012

חודשיים לאחר רכישת Ortiva האמריקאית, רוכשת אלוט חברה נוספת העוסקת באופטימיזציה של תעבורת וידאו ברשת. ספקית טכנולוגיית ההאצה הישראלית דיווחה על עלייה של 43% במכירותיה ברבעון השני, ועל קופת מזומנים של כ-160 מיליון דולר

המנכ"ל רמי הדר: "יש חשיבות קריטית בהחזקת פתרון Caching בבעלותנו"

אלוט רמי הדר
נשיא ומנכ"ל אלוט, רמי הדר

כחודשיים לאחר שרכשה את חברת Ortiva Wireless מסן-דיאגו ארה"ב, רוכשת חברת אלוט (Allot Communications) הישראלית חברה נוספת המתמחה בייעול תעבורת וידאו ברשת. היום היא הודיעה על חתימת הסכם לרכישת חברת Oversi Networks מפתח-תקווה, המספקת פתרונות להאצת תעבורת תכנים ליישומי וידאו ברשת ורשתות peer-to-peer.

אלוט מהוד השרון תשלם 16 מיליון דולר במזומן. בהמשך היא תשלם עוד 5 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני דרך בשנת 2012. העיסקה צפויה להסיגר ברבעון השלישי. להערכת החברה, Oversi תתרום למכירותיה כ-2 מיליון דולר לרבעון.

תעבורת הווידאו חונקת את הרשת

החברה מסרה ששילוב הטכנולוגיה של Oversi במוצר הדגל של החברה, Allot Service Gateway, המשמש לייעול תעבורת האינטרנט, יסייע לספקי תקשורת קווית וניידת לשפר את תעבורת הווידאו ברשתות.

חברת אלוט מספקת פתרונות אופטימיזציה למפעילי תקשורת קווית וסלולרית המתבססים על ניתוח רב-מימדי (אפליקציה, מנוי, מכשיר ורשת) של התקשורת. לקוחות החברה מדווחים שכיום תופסת תעבורת הווידאו יותר מ-50% מרוחב הפס של הרשתות הקוויות וכ-42% מרוחב הפס של הרשתות הניידות.

טכנולוגיית המטמון וההאצה (Caching and Acceleration) שפיתחה Oversi מאפשרת לשחרר צווארי בקבוק ברשת הקשורת לתעבורת וידאו. היא מזהה תכנים פופולריים ושומרת אותם באתרים בקצות הרשת, ועל-ידי כך מקטינה את את זמני ההמתנה ומשחררת רוחב פס בליבת הרשת של הספק.

צמיחה באמריקה הלטינית

החברה פיתחה טכנולוגיה המבוססת על שמירת מטמון היררכית למתן האצה לרשתות רחבות היקף. בפברואר 2012 היא דיווחה שהפתרון שלה, OverCache, נבחר על-ידי אחד מספקי שירותי התקשורת הגדולים באמריקה הלטינית. מנכ"ל אלוט, רמי הדר, מסר שרכישת אלוט מחזקת את שירות ה- Service Gatewayשל החברה. "במהלך השנה האחרונה ראינו עלייה בדרישה של הלקוחות לשירותי caching ואופטימיזציה של שידורי וידאו ברשת. התברר לנו שיש חשיבות קריטית לכך שנחזיק פתרון caching בבעלותנו, במקום למכור שירות כזה באמצעות צד שלישי".

חברת אובר-סי מנוהלת על-ידי דוד טולוב, לשעבר מנהל חטיבת המובייל ב-SanDisk. בחודש אוקטובר 2010 היא גייסה 4.9 מיליון דולר בסבב גיוס שהובל על-ידי כרמל ונצ'ר ובהשתתפות משקיעים נוספים, שהמעניינת ביותר מביניהם היתה חברת סיסקו. בשבוע שעבר היא דיווחה על זכייה בפרוייקט של Unotel Telecom, שהוא איגוד משתמשים המאגד עשרות חברות טלקום אזוריות בברזיל, בהן יותר מ-300 ספקיות שירותי אינטרנט ביותר מ-100 ערים במדינה.

עלייה של 43% במכירות

למרות שבחודש נובמבר 2011 ביטלה אלוט הנפקה מתוכננת בנסד"ק לגיוס 62 מיליון דולר, היא ממשיכה לצמוח. היום היא דיווחה על עלייה של 43% במכירות ברבעון השני של 2012, ל-26.4 מיליון דולר, ועל רווח של 5 מיליון דולר. בסך הכל, הגיעה קופת החברה להיקף של  159.8 מיליון דולר. במהלך הרבעון היא חתמה על 14 הסכמים גדולים עם ספקי שירותי תקשורת, בהם 6 לקוחות חדשים ו-6 לקוחות מתחום התקשורת הניידת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת