ידע-טק הקימה מעבדת בדיקות לבדיקת אמינות מעגלים מודפסים

21 אוגוסט, 2012

הבדיקות מתבצעות באמצעות דגימות (קופונים) הנלקחות מהמעגלים המודפסים המיוצרים עבור הלקוח, אשר עוברות 500 מחזורי חימום וקירור באמצעות הזרמת אוויר בטווח טמפרטורות של 55°C- עד 160°C וביצוע בדיקות חשמליות

ידע-טק
מבט אל מערכת HATS כאשר המכסה פתוח

חברת ידע-טק (Tech Knowledge) מתל-אביב פתחה מעבדה חדשה לבדיקת האמינות של מעגלים מודפסים.

לדברי מנכ"לית החברה, סיגל כהן, מדובר באחת מהמעבדות הבודדות מסוגן הפועלות כיום בעולם. המעבדה מבוססת על מערכת HATS – Highly Accelerated Thermal Shock מתוצרת חברת IRPS האמריקאית.

הבדיקות מתבצעות באמצעות דגימות (קופונים) הנלקחות מהמעגלים המודפסים המיוצרים עבור הלקוח. אם מסדרות ייצור שונות, ואם מיצרנים שונים. הדגימות עוברות 500 מחזורי חימום וקירור מהירים מאוד באמצעות הזרמת אוויר בטווח טמפרטורות של 55°C- עד 160°C.

גם בדיקת Reflow

במהלך הבדיקה נבדקים הפרמטרים החשמליים של המעגל המודפס, על-מנת לוודא את רמת האמינות שלו, ולגלות אם נוצרו קצרים/נתקים במוליכים ובחורי המעבר. מנהל המעבדה של ידע-טק, יעקב ליבוביץ, סיפר ל-Techtime שהחברה התקינה מכונת Reflow המבצעת בדיקה נוספת.

לאחר תהליך הבדיקה הראשונית, מועברים הקופונים במכונת ה-Reflow על-מנת לדמות תהליכי הרכבת המעגל האלקטרוני, ולאחר מכן הם נבדקים שוב במערכת HATS. לדבריו, רוב הלקוחות מבקשים לבדוק האם קבלני המשנה שלהם מספקים מעגלים בהתאם לדרישות שהתבקשו. יחד עם זאת, יש לקוחות המשתמשים בבדיקה כדי לבצע תהליכי אופטימיזציה של תהליך הייצור שלהם עצמם.

להערכת סיגל כהן, הלקוחות המרכזיים של המערכת הם גופים המייצרים מערכות אלקטרוניות לשוק הצבאי. בחודש שעבר החלה ידע-טק לספק את שירות הבדיקות ללקוחות בישראל ובאירופה. בימים אלה מחפשת ידע-טק איש/אשת מכירות בעלי ניסיון בתחום הייצור האלקטרוני.

ידע-טק
יעקב ליבוביץ מכין את דגימות ה-PCB לבדיקה
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , נציגויות , ציוד בדיקה