חברת Xilinx רכשה את PetaLogix האוסטרלית

29 אוגוסט, 2012

"PetaLogix מעניקה תאימות לינוקס לסדרת Zynq-7000 החדשה של זיילינקס"

זיילינקס מעריכה שהתוכנה האוסטרלית תגביר את השימוש ברכיבי FPGA

ספקית הרכיבים מיתכנתים (FPGA), חברת זיילינקס (Xilinx), הודיעה שרכשה את חברת PetaLogix האוסטרלית המספקת פתרונות לינוקס למערכות משובצות (Embedded). החברה פיתחה את טכנולוגיית PetaLinux המאפשרת להשתמש במערכת ההפעלה לינוקס פתרונות המבוססים על רכיבי FPGA, דוגמת התקני Zynq-7000 החדשים מבית זיילינקס, הניתנים לתכנות ומצוידים במעבדי ARM.

חברת PetaLogix הוקמה בשנת 2005 על-ידי ג'ון וויליאמס, בעת שהיה עמית מחקר באוניברסיטת קווינסלנד, ובשנת 2007 הפכה לחברה פרטית. זיילינקס הסבירה שכלי-הפיתוח של החברה, PetaLinux SDK נמצא כיום בשימוש נרחב בתחומי התקשורת, הרכב, הרפואה והתעשייה.

המדען הראשי לתחום התוכנות המשובצות בזיילינקס, תומס אוונס, אמר ש-PetaLogix היא גורם חשוב המשפיע על אימוץ טכנולוגיות מיתכנתות בשוק המערכות המשובצות. "החברה מעניקה תאימות לינוקס לסדרת Zynq-7000 החדשה של זיילינקס. "הטכנולוגיה, ערכות הכלים והניסיון של אנשי PetaLogix יסייעו בקיצור זמן היציאה לשוק והרחבת השימוש במערכות משובצות מיתכנתות".

זיילינקס נחשבת ליצרנית פתרונות ה-FPGA הגדולה בעולם. ברבעון האחרון הסתכמו מכירותיה בכ-583 מיליון דולר, עלייה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-8.9 מיליארד דולר. לאחרונה אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישה עצמית של המניות בהיקף של 750 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , רכיבים