Agilent דוחפת את נתחי השדה FieldFox לשוק המיקרוגל הצבאי

7 ספטמבר, 2012

חשפה בהכרזת ענק 14 דגמים חדשים של נתחים משולבים ניידים. הם מיועדים לביצוע מדידות בשדה בתחומי התקשורת והציוד הצבאי עד לתדרים של 26.5GHz. המכשירים החדשים כוללים יכולות של 10 מכשירי מדידה שונים וניתנים לשדרוג באמצעות עידכוני תוכנה בלבד

חשפה בהכרזת ענק 14 דגמים חדשים של נתחים משולבים ניידים. המיועדים למדידות בשדה בתחומי התקשורת והציוד הצבאי עד לתדרים של 26.5GHz. הם כוללים יכולות של 10 מכשירים שונים וניתנים לשדרוג באמצעות עידכוני תוכנה

מיקרוגלחברת Agilent Technologies ביצעה בסוף חודש אוגוסט הכרזה גדולה מאוד שנישמרה בסוד זמן רב: הוצאה לשוק של 14 דגמים חדשים של נתחים ניידים משולבים ממשפחת FieldFox, אשר מיועדים לשימוש גם בסביבה צבאית דוגמת ספינות הצי, תחזוקת מטוסים, טיפול במערכות מכ"ם ובאמצעי לוחמה עתירי אלקטרוניקה כמו כיפת ברזל ותשתיות תקשורת צבאיות.

נתח משולב נייד מיקרוגל אג'ילנטמוצרי FieldFox החדשים מוצעים בשלוש קטגוריות מרכזיות: נתחי ספקטרום (Spectrum Analyzers), נתחי רשת וקטוריים (Vector Network Analyzers) ונתחים משולבים בקומבינציות שונות (Combination Analyzer). הקבוצה הזו מאפשרת לשלב 10 מכשירי מדידה שונים במארז נייד אחד, בהם: נתח למדידת כבלים ואנטנות, נתח רשת וקטורי, ספקטרום אנלייזר, מד-הספק, מחולל אותות, מד מתח וקטורי ועוד.

מדידות מיקרוגל אזרחיות וצבאיות

המשפחה החדשה מוצעת במספר תחומי תדר, הנמוך עד 4GHz והגבוה עד ל-26.5GHz. החידוש הגדול ביותר במשפחה נעוץ במתן פתרון לתדרי המיקרוגל הקלאסיים. קבוצת התדרים הגבוהה הופכת אותה לכלי עבודה עבור מערכות מיקרוגל צבאיות בחילות יבשתיים, ימיים ובתעופה, וכן במערכות מיקרוגל אזרחיות המצויות בשטח, כמו למשל תחנות שידור וקליטה של מערכי תקשורת מיקרוגל ברשתות תקשורת קוויות וברשתות סלולריות (Backhaul).

משיקולי הנדסת אנוש, המכשירים תוכננו בתצורה  אנכית, המאפשרת לטכנאי להחזיק אותם ביד אחת ולתפעל אותם בידו השנייה. החברה פיתחה מספר טכנולוגיות מעניינות כדי לעמוד בתנאי הסביבה הקשוחים המאפיינים את תקן MIL-STD-810G.

מיקרוגלכך למשל, המכשירים בנויים במארז מוקשח מחומר גמיש למחצה העמיד בנפילות ובחבטות. המבנה שלהם מבטיח שגם במקרה של חבטה, המחברים יהיו מוגנים ולא ייגרם להם נזק. כדי שיהיו אטומים למים, לחות ואבק, כל הפתחים מוגנים באמצעות מכסי גומי. המכשירים חסינים לאבק וללחות ואינם כוללים מערכת קירור המבוססת על מאווררים, אשר דורשת פתחי כניסה ויציאה של אוויר. הקירור מבוסס על הולכת חום מתוך המעגלים הפנימיים אל קצות המכשיר. אפילו מחברי ה-BNC שלהם משמשים כאמצעי להולכת חום אל מחוץ למכשיר.

בנוסף, הם עומדים בתקן MIL-PRF-28800 F Class 2, שהוא תקן למכשירים עמידים בסביבת פיצוץ. התקן מבטיח שבמקרה והמכשיר ייחשף לארוע נפיץ, הוא לא יתפוצץ ולא יפזר מסביבו חומרי בעירה או חלקים וחומרים המסכנים את המשתמש. במקביל, הם לא עשויים לגרום לפיצוץ בסביבה נפיצה, כמו למשל באווירה של אדי דלק.

שוק-יעד חדש עבור אג'ילנט ישראל

הסדרה כוללת שלוש טכנולוגיות כיול חדשות מובנות בשם הכולל InstAlign, אשר מבטיחות דיוק מדידה של 0.5dB± בתנאי שדה. כל מכשיר מצוייד ב-GPS פנימי, המאפשר לבצע סדרה של מדידות בשטח פתוח ולקבל את תמונת הקרינה המרחבית. באג'ילנט ישראל מאמינים שמעבר ליישומים הצבאיים המובנים, המכשירים החדשים פותחים בפניה שוק חדש של התקנות תשתיות תקשורת ותחזוקת ציוד תקשורת.

מיקרוגלהמכשירים כבר זמינים בשוק הישראלי במחירים של 8,000-25,000 דולר, תלוי בתצורה. ניתן לבצע שידרוג של היכולות והתכונות באמצעות עידכוני תוכנה ולקבל את כל היכולות הנדרשות באתר הלקוח, בלא צורך לשלוח את המכשיר למעבדה. החברה מציעה מגוון הטבות ללקוחותיה הרוכשים את נתחי FieldFox לשטח ביחד עם ציוד מדידה מעבדתי מתוצרת החברה.

למצגת ההכרזה: Agilent Technologies FieldFox

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה