קרל-צייס ישראל (לשעבר פיקסר) הגיעה לשיא מכירות של 12 מ' ד'

10 אוקטובר, 2012

החברה פועלת מכרמיאל כחברה עצמאית בבעלות תאגיד קרל-צייס הגרמני. היא הוקמה על בסיס חברת Pixer Technology שנירכשה על-ידי קרל-צייס בשנת 2008 תמורת כ-50 מיליון דולר, ועוסקת בפיתוח מערכות לתיקון מסיכות ליתוגרפיה באמצעות לייזר

"ההחלטה של קרל-צייס להשאיר את החברה בישראל התבררה כמוצדקת"

ליתוגרפיה קרל-צייס ישראל
המנכ"ל גיא בן-צבי

בשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר הגיעו מכירות חברת צייס מכרמיאל להיקף שיא של 12 מיליון דולר. החברה נמצאת בבעלות תאגיד האופטיקה הגרמני קרל-צייס, ועוסקת בפיתוח וייצור מערכות לשיפור מסיכות ליתוגרפיה לטכנולוגיות ייצור של 22 ננומטר ומטה. החברה מסרה שהיא מתחילה את השנה הפיננסית הנוכחית עם צבר הזמנות הנאמד בכ-15 מיליון דולר. בין השאר הוא כולל הזמנות מ-3 יצרניות שבבים מובילות מטאיוואן, ארה"ב ודרום קוריאה (חברת הייניקס).

במהלך השנה החולפת גייסה החברה 6 מהנדסים ומעסיקה כיום כ-30 עובדים. לדברי מנכ"ל החברה, גיא בן-צבי, "ההחלטה להשאיר את החברה בישראל לאחר מכירתה לתאגיד קרל-צייס, הוכיחה את עצמה. אנחנו מתמחים במה שאנחנו יודעים לעשות מצוין – פיתוח וייצור מכונות איכותיות עבור יצרניות השבבים המובילות בעולם. ואילו קרל-צייס בגרמניה ממשיכה לעשות מצוין את מה שמחלקת השיווק שלהם יודעת לעשות – לשווק את המוצרים שאנחנו מייצרים בכרמיאל".

ליתוגרפיה קרל-צייס ישראלמאחורי החברה מסתתרת טכנולוגיה ישראלית-רוסית אשר פותחה בחברת הסטארט-אפ הישראלית Pixer Technology, ואשר נירכשה על-ידי Carl Zeiss תמורת כ-50 מיליון דולר בשנת 2008. כיום החברה פועלת מכרמיאל כחברה בת עצמאית בשם Carl Zeiss SMS הנמצאת בבעלות מלאה של קרל-צייס העולמית.

מכונת הקומבו הראשונה

מוצר הדגל של החברה הוא מכונת תיקון מסיכות הליתוגרפיה CDC/RegC Combo. מדובר במכונת הקומבו הראשונה שיצאה לשוק, המבצעת גם תיקון רוחב קווים במסיכת הליתוגרפיה (Critical Dimension Control) וגם תיקון בעיות Overlay, שבהן קיימת סטייה בתיאום בין שתי שכבות במוליך למחצה. המכונה הראשונה בסדרה מיועדת לייצור שבבים בגיאומטריה של 22 ננומטר.

בן-צבי, סיפר ל-Techtime שהמערכת מאפשרת לשפר את מסיכות הליתוגרפיה באמצעות לייזר, כדי לסייע ללקוחות להתמודד עם תהליך המיזעור. "בעיית ה-CDU, בקרת רוחב הפס הצר ביותר, הופכת לבעייה קריטית בייצור שבבים. כיום יש כמיליארד טרנזיסטורים בשבב טיפוסי, והמוליך הצר ביותר בהם צריך להיות בעל רוחב אחיד. כאשר יש ירידה של כ-10% באחידות (Critical Dimension Uniformity), ביצועי השבב יורדים ב-50%. פירוש הדבר שמחירו יורד לעשירית, ולעתים השבב פשוט נזרק לפח מכיוון שכבר לא כדאי למכור אותו בשוק".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית