חיל הים מצטייד במערכות מכ"ם "אלפא" של התעשייה האווירית

14 אוקטובר, 2012

המכ"ם החדש של אלתא מפעיל מספר אלומות סריקה הפועלות במקביל, וכולל טכנולוגיות "עיצוב אלומה" (Beamforming) המסייעות לו להתגבר על אמצעי-גד אלקטרוניים (ECCM) ולתפקד בסביבה עתירת שיבושים

המכ"ם החדש יותקן בספינות הטילים של חיל הים מדגם "סער 4.5"

מכ"ם התעשייה האוויריתהתעשייה האווירית (תע"א) תספק לחיל הים את מערכות המכ"ם החדשות מסוג "אלפא" (Advanced Light-weight Phased Array). מערכות המכ"ם החדשות מהוות חלק אינטגראלי ממערכות הלחימה המותקנות בספינות הטילים מסוג "סער 4.5" של חיל הים הישראלי. הן יחיפלו את מערכות המכ"ם הקיימות מסוג Dagon ו-AMDR – Automatic Missile Detection Radar.

מכ"ם ALPHA פותח על-ידי אלתא (Elta) הנמצאת בבעלות התע"א ונקרא גם ELM- 2258. מדובר במכ"ם מורכב אשר מייצר מספר רב של אלומות הסורקות סימולטנית אזורים נבחרים ומיועד לעבוד בתנאי סביבה קשים הקיימים בזירה הימית. הוא מבצע מספר משימות בו-זמנית: גילוי וסיווג מטרות ימיות ואוויריות, עקיבה אחר מספר רב של מטרות, הנחיית נשק להגנה ותקיפה ועוד. גודלו הקטן יחסית מאפשר להתקינו על ספינות קטנות מסוג קורבטה, ספינות טילים וספינות סיור בינוניות.

מנכ"ל חברת אלתא, ניסים הדס, אמר כי המכ"ם החדש מהווה ניגוד למערכות המכ"ם מסוג Multi Function Surveillance and Threat Alert Radar, או MF STAR, המותקנות היום בספינות חיל הים הישראלי וחילות ים זרים.

בין השאר, הוא מסוגל לאתר איום של טילים מנמיכי טוס ממרחק של 25 ק"מ, ואיום של מטוסים מגביהי רום ממרחק של 120 ק"מ. המכ"ם החדש מספק תמיכה למערכות הארטילריה היטמיות, ומסוגל לאתר התזות מים כתוצאה מירי התותחים, כדי לתקן אזימוט וטווחי ירי. מהפרסומים אל אלתא עולה שהוא מצוייד בטכנולוגיות "עיצוב אלומה" (Beamforming) המסייעות לו גם להתגבר על אמצעי-גד אלקטרוניים (ECCM) ולתפקד בסביבה עתירת שיבושים.

מכ"ם תעשייה אווירית

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית