Altera מתכננת משפחת מוצרים חדשה המבוססת על תהליך 55 ננומטר של TSMC

15 אפריל, 2013

הדבר מרמז על ניסיון של אלטרה להגדיל את חלקה במוצרים צרכניים ותעשייתיים המבוססים על ייצור המוני ומחיר נמוך

וינס יו: "התהליך מגדיל פי 10 את צפיפות השערים ברכיב"

ATLERAֹ-VINCחברת Altera מתכננת להוציא לשוק משפחה חדשה של מוצרים המבוססים על שילוב תכונות של רכיבי PLD ורכיבי FPGA. כך מסר ל-Techtime סגן נשיא אלטרה למוצרים חדשים ושיווק, וינס יו. כיום משמשים רכיבי PLD ליישומים פשוטים הצורכים מעט זיכרון, ופעולות לוגיות פשוטות יחסית. לעומתם, רכיבי FPGA מאופיינים בפונקציונליות עשירה וכוללים היום זיכרונות בלתי נדיפים, מעבדים ומעבדי DSP.

לדבריו, נוצר צורך בשוק לפתרונות ביניים, כמו למשל במערכות ראייה תעשייתית, שאליהם מכוונת המשפחה החדשה. כדי להוציא אותה לשוק תשתמש אלטרה בתהליך הייצור EmbFlash בגיאומטריה של 55 ננומטר שפותח על-ידי חברת TSMC, אשר תייצר את הרכיבים החדשים.

"אנחנו עדיין לא חושפים את התכונות של המוצר החדש, אבל הוא תוצר של 20 שנות שיתוף פעולה עם TSMC". לדבריו, אחד מיתרונות התהליך נעוץ בעובדה שהוא מאפשר להקטין בצורה משמעותית את שטח הסיליקון הדרוש לבניית הזיכרון בתוך הרכיב. "התהליך מגדיל פי 10 את צפיפות השערים ומקטין את גודל תאי זיכרון ההבזק וזיכרון ה-SRAM ב-70%-80%".

ייתכן שהדבר מרמז על ניסיון של Altera להגדיל את חלקה במוצרים צרכניים ותעשייתיים המבוססים על ייצור המוני ומחיר נמוך.

הראיון עם וינס יו התקיים במהלך ארוע Electronics Global Press Summit המתקיים השבוע בסנטה קרוז, קליפורניה. יו הסביר שאלטרה נוקטת בשיטת ביזור טכנולוגית, המאפשרת לה לספק מוצרים שונים באמצעות טכנולוגיות ייצור שונות.

אחת מהשאלות המעניינות ביותר היא מהי משפחת המוצרים שהחברה מתכננת להוציא לשוק בתהליך הייצור Tri-Gate 14 ננומטר של אינטל. כאמור, בתחילת השנה היא חתמה על הסכם ייצור עם חברת אינטל, הנחשבת למובילה כיום בטכנולוגיית FinFET, ושטכנולוגיית Tri-Gate נחשבת לאחת מהגירסאות המתקדמות שלה.

"אנחנו לא חושפים מה יהיו המוצרים שייוצרו על-ידי אינטל, ולא מספרים איזה מעבד יוטמע בהם. אולם ההסכם עם אינטל קשור לאסטרטגיה הבסיסית שלנו – תפירת תהליך ייצור מתאים לאופי המיוחד של כל מוצר".

בתוך כך הודיעה היום אלטרה על רכישת חברת TPACK מדנמרק, אשר מפתחת קניין רוחני (IP) לרשתות אופטיות (OTN). כל 30 עובדי החברה יצורפו לצוות המו"פ של אלטרה וימשיכו לפעול מדנמרק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס