Mentor Graphics נכנעה אחרי 15 שנה: הכריזה על תוכנת פיתוח SoC עבור מתכנתים

22 אפריל, 2013

חבילת Embedded Sourcery CodeBench Virtual Edition של חברת Mentor Graphics נועדה לסייע למתכנתים להתחיל לעבוד כבר בשלבי הפיתוח הראשונים של השבב, ולהימנע מכתיבת שורות קוד מיותרות ובזבזניות בהספק

מנכ"ל מנטור, וויילי ריינס: "הבנו שאנחנו צריכים ללמוד מחדש כיצד ניגשים אל מתכנתים"

MENTOR-GRAPHICS-CEOחברת מנטור גרפיקס (Mentor Graphics) הכריזה על חבילת תוכנה חדשה לפיתוח מערכות משובצות המיועדת למהנדסי תוכנה. החבילה החדשה בשם Embedded Sourcery CodeBench Virtual Edition, מאפשרת למהנדסי תוכנה להתחיל בפיתוח מערכות משובצות תוך התחשבות במאפייני החומרה שלהן, גם לפני שהם מקבלים את דוגמאות הסילקון.

זו הפעם הראשונה לאחר 15 שנים שהחברה מודה שנכשלה בניסיונות לספק כלי פיתוח משותף למהנדסי חומרה ולמהנדסי תוכנה, והחליטה לספק מערכת המותאמת למהנדסי תוכנה המאפשרת להם להתחשב במאפייני חומרה. כך למשל, המערכת כוללת את תוכנת Vista Virtual Prototyping המציגה בפני מפתח התוכנה את הקשר בין מאפייני חומרה, כמו הספק או נצילות הזיכרון, לבין שורות הקוד הרלוונטיות בתוכנה שהם כותבים עבור המערכת המשובצת.

"אבל הטלפון לא צלצל…"

יו"ר ומנכ"ל מנטור, וויילי ריינס, גילה בשבוע שעבר במיפגש עם עיתונאים בקליפורניה (Electronics Global Press Summit) שהמוצר יוצא לשוק לאחר שורה ארוכה של ניסיונות מתסכלים. "בתחילת שנות ה-2000 גילינו משהו שנראה לנו כמו מכרה זהב: הרבה מאוד מבעיות צריכת ההספק של רכיבים גדולים נובעות מבעיות תוכנה. מהרצת קודים ארוכים ומסובכים ללא צורך הגוזלים שאבי-חומרה. פיתחנו מערכת המאפשרת למהנדסי חומרה ותוכנה לעבוד ביחד וביצענו הדגמות עם תוצאות יוצאות מן הכלל אצל כמה מהלקוחות.

קריקטורה של מנטור גרפיקס המתארת את הבעיה שאותה היא מנסה לפתור
קריקטורה של מנטור גרפיקס המתארת את הבעיה שאותה היא מנסה לפתור

"אבל הטלפון לא צלצל. הם לא קנו את התוכנה. התברר לנו שאנחנו צריכים להתמודד במוצר אחד עם שתי תרבויות שונות. הציפיות מהמוצר של אנשי התוכנה היו שונות מאלה של אנשי החומרה, ואף אחת מהקבוצות לא אהבה שינויים בממשק העבודה שלה. במקרים רבים מדובר בשתי חטיבות שבכלל לא דיברו אחת עם השנייה.

"הבנו שאנחנו צריכים ללמוד מחדש כיצד ניגשים אל מפתחי תוכנה. הדילמה היתה כיצד לספק להם מידע על החומרה, מבלי לשנות את הרגלי העבודה שלהם". תהליך הלמידה עלה הרבה מאוד כסף, מכיוון שכדי להשלימו נאלצה מנטור גרפיקס לבצע מספר רכישות, שהמשמעותית ביותר היתה רכישת חברת CodeSourcery בשנת 2010, אשר התמחתה בתוכנות פיתוח למערכות משובצות. "הפכנו לחברה שרוב עובדיה הם מתכתנים".

צילום מסך מחבילת התוכנה Sourcery CodeBench VE
צילום מסך מחבילת התוכנה Sourcery CodeBench VE

ההכרזה השבוע של חבילת Embedded Sourcery CodeBench Virtual Edition, מרכזת את כל המאמצים הללו בקהילה מוגדרת: מפתחי תוכנה עבור מערכות משובצות. החברה תולה תקוות רבות גם בקהילית המשתמשים שלה בישראל. וויילי ריינס: "אנחנו עובדים עם מרכזי פיתוח בעלי חשיבות עולמית כמו אינטל ישראל, ברודקום, מארוול, פריסקייל ועוד. המהנדסים הישראלים משתמשים בכלים המתקדמים ביותר, ומכניסים חידושים הרבה לפני שהמהנדסים האמריקאים מתחילים לעשות זאת. אין להם 'תקינות פוליטית'".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: SOFTWARE , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני