Synopsys הכריזה על טכנולוגיה חדשה לאופטימיזיצה של תיקוני תכנון

18 יוני, 2013

טכנולוגיית Formality Ultra של חברת Synopsys מייעלת את תהליך הבדיקה של תיקונים שבוצעו בשבב לפני ההעברה לייצור. במקרים מסויימים היא מאפשרת לבטל הוצאת גרסאות חדשות של השבב

גל חסון: "הבעייה מתחילה כאשר בשלבים מתקדמים מאוד של התכנון נאלצים המהנדסים לבצע שינויים של הרגע האחרון"

SYNOPSYS-GALחברת Synopsys המספקת תוכנות לתכנון אלקטרוני (EDA) השיקה היום בכל העולם גירסה חדשה של מערכת Formality Ultra המייעלת את תהליך הבדיקה של תיקונים שבוצעו בתכנון השבב בשלבים הסופיים שלפני היציאה לשוק (Engineering Change Order).

מנהל השיווק העולמי של מוצרי Design Compiler בחברה, גל חסון, סיפר ל-Techtime שהפתרון החדש מאפשר לקצר לכמחצית את זמני הבדיקות. "כאשר מתכננים שבב המהנדסים מתחילים מתכנון פונקציונלי בשפה גבוהה כמו RTL למשל".

תיקונים בלתי נמנעים

"לאחר מכן תוכנת התכנון מבצעת סינתזה של התוכנית ומייצרת Netlist, כלומר הגדרת השערים הלוגיים והקישורים שביניהם. הדבר מקביל לשרטוט החשמלי של המעגל. עד לאחרונה התכנון היה ניבדק באמצעות סימולציה. אולם תהליך זה יקר מאוד ואורך זמן. לכן אנחנו מבצעים ניתוח מתימטי פורמלי המוודא שיש זהות (Equivalency Checking) בין התכנון בשפה הגבוהה לבין ה-Netlist.

"הבעייה מתחילה כאשר בשלבים מתקדמים מאוד של התכנון נאלצים המהנדסים לבצע שינויים של הרגע האחרון. אם בגלל שינויים בתקנים, בדרישות מהמוצר או בעקבות גילוי תקלה בתכנון. הדבר מאלץ את המהנדסים לחזוק לכתיבה בשפה גבוהה, לייצר Netlist חדש, ולוודא שהם תואמים ושהוא לא פוגע בפונקציות אחרות בתוך השבב".

לדבריו, מערכת Formality Ultra החדשה, מאיצה את תהליך בדיקת התאימות של שינויי ה-ECO. "מדובר בשלב בלתי נמנע בתהליכי התכנון של שבבים חדשים, הנמשך בדרך כלל יותר משלושה שבועות. אנחנו מקצרים את השלב הזה באמצעות טכנולוגיה המזהה היכן מומלץ לבצע את השינוי בנטליסט, היא מוודאת את התאימות לתכנון, ומאפשרת לייצר את הקובץ הדרוש לשלב הבא: תיאור פיסי (Place and Rout) של הטרנזיסטורים באופן שיגרום להפרעות המינימליות ביותר בפעולת השבב המוגמר".

מעניין לציין שמהנדסים רבים מתכוננים לשלב ה-ECO כבר בתחילת התכנון, ומגדירים תאים ריקים שניתן יהיה להשתמש בהם לביצוע פעולות התיקון של הרגע האחרון. אלא שדבר זה לא מונע את הצורך לבדוק את התיקונים שהוכנסו.

ECOיצרנית השבבים Cavium, אשר השתתפה בשלבי הפיתוח והדיקה של הטכנולוגיה החדשה, דיווחה שהיתה לה השפעה מפתיעה. לעתים רבות, כאשר מצטברים מספר תיקונים, יצרנית השבבים ממתינה עם התיקונים ומוציאה גירסה משודרגת של השבב. קאוויום מסרה שבעקבות השימוש במערכת Formality Ultra, היא הצליחה לבצע את התיקונים ולחסוך הוצאת סדרת יייצור מעודכנת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: SOFTWARE , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני