ARM פיתחה ארכיטקטורת עיבוד חדשה לשוק הרכב

30 אוקטובר, 2013

אחד מהחידושים החשובים בארכיטקטורת ARMv8-R היא יכולת מובנית של hypervisor המאפשרת ליישם עבודה במתכונת של וירטואליזציה. כלומר הפעלה בו-זמנית של מערכות הפעלה שונות, יישומים ומשימות זמן אמת במעבד יחיד, תוך בידוד מוחלט ביניהם

חברת ARM חשפה את הפרטים הראשונים של ארכיטקטורת ARMv8-R החדשה, עבור מעבדים משובצים בזמן אמת למערכות ממונעות (Automotive) ויישומי בקרה ובטיחות משולבים.

ARM-V8Rארכיטקטורת ARMv8-R מבוססת על ארכיטקטורת ARMv7-R של מעבדי 32 סיביות המיושמת במעבדים מסדרה Cortex-R של ARM , ומשלימה את ארכיטקטורת ARMv8-A שעליה הכריזה החברה ב-2011.

אחד מהחידושים החשובים בארכיטקטורת ARMv8-R היא יכולת מובנית של hypervisor המאפשרת ליישם עבודה במתכונת של וירטואליזציה: הפעלה בו-זמנית של מערכות הפעלה שונות, יישומים ומשימות זמן אמת במעבד יחיד, תוך הבטחת בידוד מוחלט ביניהם.

הארכיטקטורה החדשה מיועשת להשתלב בשוק המתפתח של יישומים ממונעים, דוגמת מערכות עזר לנהג (ADAS), תקשורת בין כלי-רכב ותקשורת בין כלי-רכב לבין הכביש (V2X), ניהול מכוניות חשמליות (EV), פיתוח ממשקי אדם-רכב חדשים ועוד.

תיעדוף חדש של הפסיקות

המעבדים העיקריים של חברת ARM מחולקים למשפחות בהתאם לשוקי היעד הכלליים שלהם: מעבדי Cortex-A מיועדים להפעלת יישומים (Application profile), מעבדי Cortex-M מיועדים לשימוש במערכות בקרה (Microcontroller profile) ומעבדי Cortex-R מיועדים למטלות זמן-אמת (Real-time profile).

יישומי V2X החדשים שעבורם מיועדת ארכיטקטורת ARMv8 החדשה
יישומי V2X החדשים שעבורם מיועדת ארכיטקטורת ARMv8 החדשה

הארכיטקטורה החדשה כוללת תוספים לפרופיל מעבדי זמן-אמת הקיימים. בהם: תוספת רגיסטרים המעניקים תמיכת חומרה בתוכנת hypervisor. הבר מאפשר לבודד זמני עיבוד ומשאבי זיכרון של יישומים שונים אשר מורצים על-גבי אותו המעבד.

חברת ARM ייצרה מערך של רמות קדימות (Privilege Level) בחומרה המאפשרות להריץ במלואן מערכות הפעלה "עשירות" כמו Linux או Green Hills, וגם ולהגיב לפסיקות פתאומיות של מערכות זמן-אמת. במקביל, קיימות שתי רמות הגנה על הזיכרון, כאשר הרמה הראשונה פועלת רק באמצעות PL1 ואילו הרמה השנייה מופעלת רק על-ידי תוכנת ה-hypervisor. הדבר מבטיח הגנת Sandbox. כל תוכנית ניפרדת אשר רצה על-גבי המעבד לא יכולה לקבל גישה אל הזיכרון או מפת הזיכרון של התוכנית האחרת.

אחת מהתכונות החשובות של ארכיטקטורת ARMv8-R החדשה, היא שהיא תומכת ביצירת קוד אוטומטי מבוסס מודל. הדבר מאפשר לבצע שימוש חוזר בתוכנות קיימות ולהטמיע בהן מרכיבי IP המקצרים את זמן היציאה לשוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , MCU/MPU , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני