IC Insights: "אינטל צריכה לייצר את מעבדי אפל"

17 פברואר, 2014

הדו"ח ממליץ לחברת אינטל שלא להשבית את פאב-42, אלא לייצר בו את מעבדי היישומים של אפל. "עיסקת אינטל/אפל שנראתה דמיונית לפני שלוש שנים בלבד - היא כיום עיסקה הכרחית ששני הצדדים ירוויחו ממנה".

"אינטל צריכה 'לקנות בכסף את דרכה' אל שוק הטאבלטים והסמארטפונים"

APPLEחברת המחקר IC Insights פירסמה המלצה יוצאת דופן לחברת אינטל. היא ניתחה את המגמות בשוק המחשבים והאבזרים הניידים ואת השפעתם על מעמדה של אינטל, והגיעה למסקנה שהגיע הזמן שיצרנית השבבים הגדולה בעולם תתחיל ליזום פעולות יוצאות דופן כדי לבלום את מגמת הירידה במכירותיה – ואף להפוך אותה.

החברה פירסמה חוות דעת שבה היא מסבירה כי הירידה הנמשכת במכירות מחשבים מאז שנת 2010 פוגעת בעיסקי ה-PC של חברת אינטל. כעת גם חברות נוספות כמו AMD ואחרות, מתחילות להיכנס לתחום השרתים שנחשב עד לאחרוה לשוק הנמצא בשליטה כמעט מוחלטת של אינטל, באמצעות מעבדים מרובי-ליבות מבוססי ARM.

למעשה, המכירות של אינטל בתחום ה-IC ירדו ב-2%, בעוד שהמכירות של כלל השוק בעולם צמחו ב-6%. המצב לא צפוי להשתנות בשנת 2014. אינטל עצמה צופה יציבות במכירות בשנה הקרובה, שבה מעריכה IC Insights שהשוק העולמי יצמח בעוד 7%. "אינטל צריכה להכות בחזרה כדי לשנות את המגמה ולהתחיל ליזום אסטרטגיות נועזות.

השוואת מפת הדרכים לתהליכי ייצור של המפעלים המובילים
השוואת מפת הדרכים לתהליכי ייצור של המפעלים המובילים

מתנה של חצי מיליארד דולר

דרך אחת לעשות זאת היא "לקנות את דרכה" אל שוק הטאבלטים והסמארטפונים: בחודש נובמבר 2013, למשל, אינטל הודיעה שהיא תשלם את ההפרש במחיר בין מעבד Atom לבין מעבד ARM, אם יצרן טאבלטים יחליט להשתמש במעבד שלה במקום במעבד מבוסס ARM. בנוסף, היא גם הודיעה שתממן מכיסה את עלות התכנון מחדש של היצרן, אם הוא יחליט לשלב את שבב ה-20 ננומטר  Atom SoC שלה בתוך מוצר קיים.

להערכת IC Insights, תוכניות אלו שוות ערך לתוספת של 1.5% בריווחיות של יצרניות הטאבלטים, ועשויות להגיע לסכום של כחצי מיליארד דולר ב-2014. צעד קיצוני – אולי אפילו נואש. "כעת אינטל צריכה לחשוב כיצד לנצל את קיבולת הייצור שלה. לאחרונה היא הודיעה על השהיית ההצטידות בציוד ייצור לפאב-42 בצ'נדלר, אריזונה. כעת המפעל החדש הוא מעטפת בלבד שנועדה לאחסן קו ייצור בקיבולת של 40,000 פרוסות סיליקון 300 מ"מ בחודש".

החברה מציעה לאינטל לנקוט בצעד אפילו נועז יותר: "זה לא סוד שאפל מחפשת יצרן אלטרנטיבי למעבד הישומים שלה שכיום מיוצר על-ידי המתחרה העיקרית שלה, סמסונג. בשנת 2013 אנחנו מעריכים שסמסונג ייצרה מעבדים של אפל בשווי של כ-3.4 מיליארד דולר. חברת אינטל יכולה להיות הספקית המרכזית של מעבדים אלה, לצד TSMC ו-GlobalFoundries הצפויות לקבל חלק מחוזי הייצור, אם תקדיש לאפל חלק גדול מקיבולת הייצור של פאב-42".

גם אפל תרוויח מכך: אם היא תסכים להעיר את עיקר היציור של מעבד היישומים לפאב-42, היא תשיג גישה לטכנולוגיית הייצור המתקדמת ביותר בעולם, מכיוון שפאב-42 מיועד לייצר בתהליכים של 10 ננומטר. מעניין לציין שהרעיון אפילו לא כל-כך מהפכני: כבר היום אפל היא לקוחה גדולה של אינטל אשר מספקת לה מעבדי x86 עבור מחשבים שולחניים ומחשבים ניידים. המסקנה של IC Insights: "עיסקת אינטל/אפל שנראתה דמיונית לפני שלוש שנים בלבד, היא כיום עיסקה הכרחית ששני הצדדים ירוויחו ממנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס