אינטל תשקיע 15 מיליון דולר בחברת OrCam

27 מרץ, 2014

הדמרקר מדווח על עיסקת מיחשוב לביש נוספת של אינטל, והפעם בישראל: השקעה מהותית בחברת OrCam שפיתחה משקפיים חכמות עבור כבדי ראיה

ההשקעה בחברת OrCam תיעשה לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר

ORCAM GLASS
המשקפיים החכמות של OrCAM. עיוורים יוכלו לקרוא עיתון

קרן ההשקעות של חברת אינטל (Intel), אינטל קפיטל, מתכננת להשקיע כ-15 מיליון דולר בחברת OrCam הישראלית, לפי שווי של 100 מיליון דולר אחרי ההשקעה. כך מסר היום הדמרקר בידיעה של אור הירשגאודה. ראוי לציין שההשקעה מגיעה יומיים בלבד לאחר שפייסבוק הודיעה על רכישת יצרנית המשקפיים החכמות אוקולוס תמורת כשני מיליארד דולר, ואילו אינטל הודיעה על רכישת יצרנית המיחשוב הלביש מקליפורניה, חברת Basis.

חברת OrCam הוקמה בשנת 2010 על-ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, אשר ייסדו לפניה גם את חברת MobilEye. החברה פועלת מהר חוצבים בירושלים ופיתחה טכנולוגיית סיוע מיוחדת במינה המאפשרת לאנשים כבדי ראייה, עד לרמת עיוורון כמעט מלא, לקרוא שלטים, טקסטים על גבי אריזות, לזהות רמזורים ומידע נוסף המצוי בסביבה.

הדגמת המשקפיים ביום עיון של חברת פריסקייל
הדגמת המשקפיים ביום עיון של חברת פריסקייל

הדבר מתבצע באמצעות מחשב זעיר שניתן להכניס לכיס ומצלמה ואוזנייה זעירים המוצמדים למשקפי הראייה הכבדות והיקרות שבשימשו כבד הראייה. סגן נשיא להנדסה ולפיתוח עיסקי בחברה, ארז נעמן, סיפר ל-Techtime שליבת הטכנולוגיה מבוססת על אלגוריתמים ייחודיים המאפשרים לזהות כמות גדולה של אובייקטים בזמן אמת תוך חיסכון גדול באנרגיה.

כאשר המשתמש נעזר במערכת, הוא מצביע על אובייקט שאותו הוא רוצה לזהות (למשל טקסט בעיתון מודפס, כרטיס ביקור, לוגו על גבי מוצר וכדומה). המערכת מזהה את כיוון ההצבעה, את האובייקט ומשמיעה את הפיענוח באוזנייה, בתוך שנייה אחת בלבד.

נעמן: "ניתן ללמד את המערכת לזהות אובייקטים מובחנים: למשל, ההבדל בין שטר של 1 דולר אחד לשטר של 10 דולר, המותג של יצרנית משקה המופיע על הפחית, האם המשקה הוא דיאטטי או לא, ומהו מספר האוטובוס הקרב לתחנה".

המחשב המיוחד שפותח בחברה מבוסס על המעבד i.MX 6Quad של Freescale. מדובר במעבד יישומים מרובע ליבות המבוססות על מעבד Cortex-A9 של חברת ARM. הוא פועל במהירות של 1.2GHz. לפני כחצי שנה החלה החברה להיערך לייצור בכמויות גדולות לאור ההזמנות הרבות באתר החברה. מחירו לצרכן של כל מכשיר, אגב, הוא כ-2,500 דולר.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , מערכות משובצות