STG ממזגת לתוכה את סטאר-טרוניקס ואס.טי.ג'י אלקטרוניקה

25 יוני, 2014

שתי החברות ימוזגו בתוך STG. הן עוסקות בהפצת רכיבים ממחסן מלאי המצוי בגבעתיים. לפני כחצי שנה דיווחה STG על כוונתה לבצע התייעלות אירגונית כדי להפחית עלויות

לפני כחצי שנה דיווחה STG על כוונתה לבצע התייעלות אירגונית כדי להפחית עלויות

חברת STG אינטרנשיונל החליטה למזג לתוכה את שתי החברות הבנות אס.טי.ג'י אלקטרוניקה וסטאר-טרוניקס. המיזוג צפוי להתסתיים עד סוף שנת 2014. במסגרת העיסקה, כל עובדי חברות היעד יחדלו להיות עובדי חברות היעד ויעברו להיות עובדי החברה. שתי החברות המתמזגות תפסקנה להתקיים כישויות משפטיות נפרדות והן תימחקנה ממאגר החברות של רשם החברות. החברה תמשיך להתקיים כיישות משפטית לאחר השלמת המיזוג.

STG-SALESדירקטוריון החברה החליט שלאור מצבן הכספי של החברות המתמזגות, לא קיים חשש סביר שעקב המיזוג לא יהיה ביכולתה של החברה לקיים את התחייבויותיה לנושיה. המיזוג מותנה בקבלת אישור מראש (pre-ruling) של רשות המסים בישראל.

חברת STG הוקמה בשנת 1965 וכיום היא נמצאת בשליטת המנכ"ל שלמה בר, המחזיק ב-75% מזכויות ההצבעה בחברה. כיום היא פועלת במתכונת של קבוצה בעלת 7 חברות בנות העוסקות בייבוא ובשיווק רכיבים אלקטרוניים, מלבד חברת PM, העוסקת בשירותי קבלנות ייצור ובה מחזיקה STG ב-25% מהמניות. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-101 מיליון שקל, בהשווואה לכ-103 מיליון שקל ב-2012 וכ-108 מיליון שקל ב-2011. הרווח הנקי ב-2013 הסתכם בכחצי מיליון שקל.

הפעילות של הקבוצה נעשית שתי דרכים עיקריות: פעולה כמפיץ עצמאי ופעולה במתכונת של סוכן מכירות. מתכונת הסוכן היא פעילות שבה החברה מקבת עמלות מעיסקאות הנעשות בין חברות אלקטרוניקה לבין יצרניות שהיא מייצגת. הפעילות הזו כרוכה במעט מאוד סיכונים, אולם שיעור הרווח נמוך יחסית וקשה לבצע הערכות לטווח ארוך.

הפעילות כמפיץ עצמאי מבוססת על רכישת מלאי רכיבים מהיצרנים, ומכירת המלאי ללקוחות בארץ. הפעילות הזו נחשבת למסוכנת יותר, מכיוון שיש בה השקעה ראשונית גדולה, אולם הריווחיות שלה טובה יותר ממתכונת של "סוכן מכירות". כיום המלאי מרוכז על-ידי אס.טי.ג'י אלקטרוניקה וסטאר-טרוניקס (ובשוליים גם חברת אמטרוניקס), כאשר מרבית פעילות המלאי מבוצעת על-ידי אס.טי.ג'י אלקטרוניקה.

קבוצת STG מעסיקה כ-60 עובדים. היא פועלת מגבעתיים (מגדל הוורד), ומשרדיה והמחסן משתרעים על פני שטח של כ-1,300 מ"ר. בדו"ח השנתי של שנת 2013 הקבוצה מסרה שאחד מיעדיה לשנת 2014 הוא ייעול פעילותה. ייתכן שמיזוג החברות הבנות מיועד להשיג את המטרה הזו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , נציגויות , שיווק והפצה