Keysight ו-FuturPlus ביצעו מדידת אמת של DDR4

6 אוקטובר, 2014

שתי החברות השתמשו בנתח האותות הלוגי U4154B של חברת Keysight (עד לאחרונה חברת Agilent), ומדדו אותות אמיתיים במהירות של 3.125GT/s

הן השתמשו בנתח האותות הלוגי U4154B של חברת Keysight (עד לאחרונה חברת Agilent), ומדדה אותות אמיתיים במהירות של 3.125GT/s

צילום המסך של הנתח הלוגי בשעת ביצוע המדידה
צילום המסך של הנתח הלוגי בשעת ביצוע המדידה

חברת FuturePlus הצליחה למדוד ולהקליט אותות של זיכרונות DDR4 במהירויות של 3.125GT/s. ההדגמות הקודמות של מדידות DDR4 הגיעו לקצב של 2.4GT/s. יחידת GT/s מבטאת giga-transfers per second. מנהל החברה, טורי האק, אמר שהיא מפתחת פרובים למהירויות גבוהות, וממשיכה בפיתוח עד לשלב שבו יש זהות בין האותות הנמדדים לבין האותות המיוצרים על-ידי תוכנת הדמייה.

החברה השתמשה בנתח האותות הלוגי U4154B של חברת Keysight (עד לאחרונה חברת Agilent). למרות ששתי החברות מפתחות ביחד ומשווקות כלי מדידה לזיכרונות DDR4 מזה כשנתיים, עד היום אף מדידה בשוק לא הצליחה לעבור את גבול ה-2.4GT/s.

המדידות מאפשרות לוודא שערוץ התקשורת בין המערכת שבפיתוח ובין הזיכרונות החדשים פועל כסדרו בכל מערכת שבה הם מותקנים. האתגר הגדול ביותר נעוץ בכך שמדובר באותות מהירים מאוד וחלשים מאוד. בדיקה הולמת צריכה לבצע את המדידה כאשר הזיכרון מותקן במערכת עובדת המפעילה תוכנה.

מדובר במדידה מסוג שונה מהמדידות הנעשות על-ידי היצרן, שבהן הוא מאפיין את הזיכרון. מדידות היצרן נעשות במעבדה בתנאים מבוקרים מאוד. לכן הן אינן מראות כיצד מתבצעת בפועל פעולת הזיכרון מול מערכת או מיקרו-בקר אמיתיים, ומהי היעילות של בקר הזיכרון עצמו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה