עלייה של 26% במכירות Digi-Key באירופה
2 נובמבר, 2014
חברת הפצת הרכיבים Digi-Key הכריזה על כניסה לשוק האירופי בשנת 2012, בעקבות הצלחת הניסוי בהפעלת משרד תמיכה מקומי, שהיא ביצעה בישראל

Digi-Key הכריזה על כניסה לאירופה בעקבות הצלחת הניסוי שהיא ביצעה בישראל

חברת הפצת הרכיבים האלקטרוניים, Digi-Key Corporation, דיווחה בשבוע שעבר שמכירותיה באירופה צמחו בשנה האחרונה בשיעור עצום של 26%. החברה מייחסת את הצמיחה למינוי נציגים מקומיים הפועלים מול הלקוחות לצד התשתית הגלובלית המקוונת.
מנהל תחום התמיכה בלקוחות, כריס ביסון, אמר שהלקוחות באירופה מחפשים דרכים חדשות לקצר את זמני הייצור. "אנחנו מספקים להם גם מבחר גדול של רכיבים וגם שירות מותאם אישית, ומגדילים בהתמדה את מספר הלקוחות ביבשת".
למעשה, מדובר בפירות הראשונים של מהלך שאותו החברה החלה לבצע לפני כשנתיים. בשנת 2012 היא הכריזה על הרחבת מערך התמיכה והמכירות שלה לאירופה, בעקבות הצלחת הניסוי שאותו היא ביצעה שנה קודם בישראל. במסגרת זאת הורחבו צוותי התמיכה המקומיים והוקם משרד מרכזי במינכן.
ממינכן ועד ראש העין
כיום החטיבה האירופית של Digi-Key מעסיקה יותר מ-80 עובדים, וכוללת חמישה מנהלי איזורים: הרמן רייטר המנהל את טריטוריית מרכז ומזרח אירופה, איאן וואלאס אחראי על אירלנד ובריטניה, סטיפן ווילגארד מטפל במדינות צפון אירופה, וינסנצ'ו פורגטוריו מנהל את אזור דרום אירופה וצפון אפריקה ודוד מהל מנהל את אזור ישראל ורוסיה ממשרדים בראש העין.
"לאחר שהצבנו את רגלנו באירופה, אנחנו יכולים להמחיש אישית למהנדסים וללקוחות את היתרונות שלנו", אמר סגן נשיא לאזור EMEA בחברה, כריס האגסטרום. במסגרת המהלך, החברה התאימה את אתר האינטרנט שלה ל-81 שפות שונות, בהן 10 שפות אירופיות ו-16 סוגי מטבע שונים. בסך הכל, החברה דיווחה לאחרונה שכיום מגיעות מכירותיה מחוץ לארה"ב להיקף של כ-42% מכלל מכירותיה השנתיות.

בהודעה מיוחדת שהחברה פירסמה בשבוע שעבר, היא מסבירה את צמיחתה בין השאר בכך שהשוק האירופי (כולל ישראל) מגלה סימני צמיחה בתחום הרכישות העיסקיות המקוונות. להערכת חברת Forrester Research, שוק ה-B2B באירופה צומח בקצב של 11% בשנה. בשנת 2014 הסתכם היקפו בכ-110 מיליארד אירו, ועד לשנת 2017 הוא יגיע להיקף של כ-170 מיליארד אירו. שתי המדינות החשובות ביותר בתחום הזה הן גרמניה ובריטניה, התוספות ביחד כמעט שני-שלישים מהשוק האירופי כולו.
גל ה-B2B באירופה
חברת Digi-Key מותאמת למגמות אלה מכיוון שהפעילות שלה נעשית בעיקר באמצעות האינטרנט. נתוני האינטרנט של החברה כוללים 6.2 מיליון כניסות בחודש (לכל האתרים ביחד) מ-4.5 מיליון מבקרים שונים הצופים בכ-70 מיליון עמודים בחודש. לאחרונה החברה החלה להיכנס לתחום המובייל, באמצעות התאמת האתרים לפטלפורמות ניידות לצורך ביצוע חיפוש וקנייה ניידים. מדובר בתחום צומח, שלהערכתה יצמח מאוד בשנים הקרובות. בבריטניה לבדה, לשם המחשה, החברה צופה צמיחה שנתית של 22% בהיקף עסקי ה-B2B הניידים.
מנהל השיווק של החברה העולמית, טוני האריס, אמר שהחברה בוחנת כבר מספר שנים את השוק הנייד. לצד האפליקציות הניידות שפיתחנו, התחלנו לבדוק את התחום של אפליקציות מוכוונות לקוח (supplier-specific mobile applications), כמו האליקציה שפיתחנו עבור Freescale וניתנת להורדה בחנות iTune. "אנחנו מתכננים להמשיך לחקור את התחום הזה, כדי לתמוך במגוון רחב של טאבלטים, סמארטפונים ואבזרים אחרים".

חברת Digi-Key ממינסוטה, ארה"ב היא ספקית כלל-עולמית של רכיבים אלקטרוניים בכמויות שונות, מרמת האב-טיפוס ועד לייצור בכמויות גדולות. החברה מציעה יותר מ-3 מיליון מוצרים של יותר מ-650 יצרנים. למידע נוסף: www.digikey.co.il.
Click here to access the Digi-Key's mobile applications designed for iPhone, iPod Touch and/or Android users.
To download the free Digi-Key and Freescale ON-THE-GO mobile application, click here.
פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה