Intel השקיעה 24.8 מ' דולר ביצרנית משקפיים חכמות

5 ינואר, 2015

העיסקה מעניקה ל-Intel כ-30% מהמניות של חברת Vuzix מניו-יורק. שוק המשקפיים החכמות צפוי לצמוח ב-1,000% לשנה!

העיסקה מעניקה ל-Intel כ-30% מהמניות של חברת Vuzix מניו-יורק. שוק המשקפיים החכמות צפוי לצמוח ב-1,000% לשנה!

VUZIX GLASSES

חברת אינטל (Intel) רכשה מניות של חברת Vuzix מניו-יורק בהיקף של 24.8 מיליון דולר. חברת Vuzix מפתחת התקנים אופטיים לבישים, שאמורים להשתלב בתעשיית מוצרי הצרכה האופנתיים. בעקבות ההשקעה, אינטל מחזיקה בכ-30% ממניות החברה וזכאית למנות שני דירקטורים מטעמה.

חברת Vuzix פועלת מניו-יורק, אוקספורד וטוקיו. היא מחזיקה ב-39 פטנטים רשומים בתחום תצוגות הווידאו ומציאות רבודה ועוד 10 פטנטים הנמצאים בשלבי רישום. החברה מייצרת משקפיים חכמות מאז שנת 2005.

בחודש נובמבר האחרון (2014) היא החלה למכור באמצעות אמזון את המשקפיים החכמות מדגם M100, אשר כוללות גם אפשרות להתקין עדשות אופטיות (לאנשים עם בעיות ראייה) ומתחברות באמצעות Wi-Fi אל מכשיר הסמארטפון. הן מבוססות על מערכת ההפעלה אנדרואיד וכוללות יכולת זיהוי מחוות.

תחזית שוק מהממת

למרות שעד היום לא התגלו המשקפיים החכמות של גוגל כהצלחה עיסקית ובציבור הרחב קיימת עוינות כלפי אנשים המשתמשים במשקפיים חכמות, תחזיות השוק של התחום הזה הןמרשימות מאוד. להערכת חברת המחקר Markets & Markets, היקף השוק צפוי להגיע לכ-5.8 מיליארד דולר בשנת 2020.

מחקר דומה שבוצע על-ידי AugmentedReality.Org, מעריך שעד סוף העשור יגיע המוצר הזה להיקף של כמיליארד מסירות בשנה. שנת 2014 היתה שנת ציון דרך, מכיוון שבאותה שנה יצאו לשוק 10 סוגים שונים של משקפיים חכמות.

ראוי לציין שבשלב הנוכחי השוק הצרכני לא מאמץ אותן, והםן משמשות בעיקר בשוק הארגוני וכפתרון לצוותי תחזוקה בשטח, בזכות יכולתן לשלב מציאות רבודה, ועל-ידי כך להקל על עבודתם של טכנאי תחזוקה ושירות.

להערכת הארגון, בשנת 2015 תהיה שנת הפתיחה עם כ-1 מיליון מסירות, בעיקר לארגונים. המספר יוכפל ל-10 מיליון ב-2016, לקרוב ל-100 מיליון ב-2018 ולבסוף לכמיליארד מסירות בסוף העשור. לא פלא שחברת אינטל מבצעת השקעה כזו.

אגב, 2016 צפויה להיות שנת ההכרעה: לקראת סיומה צפוי גל של מיזוגים רכישות וכניסה מאסיבית של ענקיות האלקטרוניקה הצרכנית. על-פי התחזית, בתחילת 2017 כבר יהיה ברור מי הן החברות המובילות את התחום, ואיזה סוגי דגמים ייכנסו לשוק הצרכני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות